You need to enable JavaScript to run this app.
تبلیغات محلی چیست؟ + معرفی بهترین روش‌های تبلیغات محلی

تبلیغات محلی چیست؟ + معرفی بهترین روش‌های تبلیغات محلی

در دنیای تجارت امروز، همه‌چیز به سرعت و با شتاب در حال تغییر است. برجسته شدن و جذب مشتری، بیش از هر زمان دیگری مهم و حتی دشوار شده و آگاهی از اینکه از کجا و با چه هزینه‌ای باید کسب‌وکار خود را تبلیغ کنیم، چالش‌برانگیز است.

در این مقاله، شما را با تبلیغات محلی و روش‌های آن آشنا می‌کنیم. بازاریابی محلی به شما کمک می‌کند تا فروش خود را افزایش داده و مشتریان جدیدی را به برند خود جذب کنید. بنابراین، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تبلیغات محلی چیست؟

تبلیغات محلی

تبلیغات محلی یکی از استراتژی‌های مهم بازاریابی محسوب می‌شود که مخاطبان نزدیک به محل کسب‌وکار را هدف قرار می‌دهد. روش‌ها و تکنیک‌هایی مانند استفاده از اینفلوئنسرهای محلی، تبلیغات یا میزبانی رویدادهای عمومی همگی نمونه‌هایی از بازاریابی محلی هستند.

هدف از تبلیغات محلی، معرفی برند، جذب مشتری در فروشگاه‌های فیزیکی، افزایش ترافیک سایت فروشگاهی و در نهایت افزایش فروش است. این نوع تبلیغات به ویژه برای کسب‌وکارهای نوپا می‌تواند بسیار مفید باشد. کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند برای ایجاد پایگاه مشتریان وفادار، به طور تصاعدی از بازاریابی محلی استفاده کنند.

روش‌های تبلیغات محلی 

زوش‌های تبلیغات محلی

چه روش‌هایی برای تبلیغات محلی وجود دارد؟ ایده‌های تبلیغات محلی شامل چه مواردی هستند؟ در ادامه قصد داریم روش‌ها و ایده‌های تبلیغات محلی را بررسی کنیم. به خاطر داشته باشید که برای تبلیغات محلی موثر، لزوماً به سرمایه‌ٔ زیادی نیاز ندارید. بهتر است ایده‌های زیر را بررسی کرده و مناسب‌ترین ایده را بر اساس کسب‌و‌کار خود انتخاب کنید.

 

۱)‌ توزیع تراکت/ بروشور 

حتماً برای شما پیش آمده است که با عجله مشغول راه رفتن باشید و یک خانم یا آقا برگه‌ای به شما بدهد. برای چند ثانیه به محتوای آن برگه یا تراکت نگاه می‌کنید و کنجکاو هستید که درون آن چه نوشته شده است. ممکن است محتوای داخل تراکت، تبلیغات یک فروشگاه لباس زنانه، سالن آرایشی، فروشگاه لوازم یدکی، باشگاه ورزشی و ... باشد.

پخش کردن تراکت، یکی از روش‌های تبلیغات محلی است. هر فردی که تراکت تبلیغاتی کسب‌وکار شما را دریافت می‌کند، می‌تواند یکی از مخاطبان هدف شما باشد و به کسب‌وکار شما مراجعه کند.

برای پخش کردن تراکت تبلیغاتی، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  1. در متن تراکت، کسب‌وکار، محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید را به‌طور کامل معرفی کنید.
  2. مزایای محصولات و خدمات خود را در متن تراکت قید کنید.
  3. اطلاعات تماس مانند آدرس شرکت، شماره تماس، آدرس سایت فروشگاهی و ... را حتماً بنویسید.
  4. متن تراکت شما نباید خیلی کوتاه یا خیلی طولانی باشد.
  5. قبل از پخش تراکت‌های تبلیغاتی، مخاطبان هدف خود را بشناسید.
  6. پس از شناخت مخاطب هدف، مکان مناسب برای پخش تراکت را انتخاب کنید.

برای مثال، اگر کسب‌وکار فروش کتاب یا لوازم تحریر دارید، محله‌های نزدیک به مدارس یا دانشگاه‌ها یکی از گزینه‌های مناسب برای پخش تراکت تبلیغاتی شماست.

 

۲) شرکت در نمایشگاه‌ها

در طول سال، نمایشگاه‌های مختلفی مانند نمایشگاه کتاب، نمایشگاه خودرو، نمایشگاه آثار دستی و ... برگزار می‌شوند. برای استفاده از تبلیغات محلی، می‌توانید در نمایشگاه‌های مرتبط با حوزه فعالیت خود شرکت کنید. افرادی که در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، مخاطبان هدف شما هستند. با شرکت در نمایشگاه‌ها و همایش‌ها، کسب‌وکار خود را به مخاطبان هدف معرفی کنید و فروش خود را افزایش دهید.

 

۳) سایر روش‌های تبلیغات محلی 

از روش‌های دیگر برای تبلیغات محلی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرکت و معرفی برند خود در پادکست‌های مرتبط با حوزه فعالیتتان.
  • استفاده از بازاریابی دهان به دهان به منظور افزایش آگاهی افراد از کسب‌وکار شما.
  • همکاری با افراد تاثیرگذار در محل زندگی شما به عنوان اینفلوئنسرهای محلی.
  • انتشار آگهی کسب‌وکار خود در روزنامه‌های محلی به منظور جذب مشتریان محلی.

 

۴) پلتفرم‌های معرفی کسب‌و‌کار

یک روز از خواب بیدار می‌شوید و تصمیم می‌گیرید که از شنبه ورزش کردن را شروع کنید. در گوگل یا گوگل مپ عبارت «باشگاه ورزشی» را جست‌وجو می‌کنید. پس از بررسی‌های مختلف، در نهایت باشگاه ورزشی مناسبی که به محل زندگی‌تان نیز نزدیک است را انتخاب می‌کنید. عبارت «باشگاه ورزشی» می‌تواند به موارد دیگری (بسته به نیاز شما) مانند «کافی‌شاپ»، «رستوران»، «مکانیکی» و ... تغییر کند.

خوشبختانه اینترنت و پیشرفت تکنولوژی، دسترسی ما به نیازهایمان را افزایش داده‌اند. پلتفرم‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا کسب‌وکار شما بیشتر دیده شود. در واقع، یکی از بهترین روش‌های تبلیغات محلی، ثبت کسب‌وکار شما در این پلتفرم‌هاست. ما می‌توانیم با اطمینان، «بهترینو» را به‌عنوان بهترین پلتفرم معرفی کسب‌وکار معرفی کنیم.

بهترینو، کسب‌وکار شما را به هزاران مشتری واقعی معرفی می‌کند. کافیست وارد سایت بهترینو شوید و برای مثال کلمه «مکانیکی» را جست‌وجو کنید و محله‌ٔ مورد نظرتان را (برای مثال «طرشت») مشخص کنید. حالا با نتایج مکانیکی‌هایی که در محلهٔ طرشت تهران هستند، مواجه می‌شوید. با کلیک روی هر کدام از نتایج، می‌توانید اطلاعات مختلفی مانند شماره تماس، آدرس و مسیریابی، تصاویر، نظرات مشتریان و شبکه‌های اجتماعی را مشاهده و بررسی کنید.

چرا بهترینو؟ 

  1. سایت بهترینو، دارای ۵ میلیون بازدید ماهیانه است. درصدی از این ۵ میلیون کاربر می‌توانند مخاطبان هدف شما باشند.
  2. شما می‌توانید به صورت رایگان و در کمتر از ۱۰ دقیقه، کسب‌وکار خود را در بهترینو ثبت کنید.
  3. با ثبت‌نام در بهترینو، دیگر نیازی به طراحی سایت فروشگاهی ندارید. الگوریتم‌های بهترینو به کسب‌وکار شما کمک می‌کنند که در نتایج اول گوگل قرار بگیرید.
  4. پنل حرفه‌ای مدیریت کسب‌وکار بهترینو، اطلاعات مفیدی مانند تعداد تماس‌ها، بازدیدهای مشتریان و ... را در اختیارتان قرار می‌دهد و شما می‌توانید با تحلیل این داده‌ها، برای کسب‌وکار خود به‌صورت هوشمندانه‌تر برنامه‌ریزی کنید.
  5. با دریافت تیک آبی و استفاده از تبلیغات کلیکی بهترینو، اعتبار کسب‌وکار شما افزایش یافته و باعث جذب مشتریان بیشتر می‌شود.

 

مطالعه بیشتر

تبلیغات محیطی چیست؟

حرف آخر 

تبلیغات محلی، فرصتی است که به شما امکان می‌دهد با هزینه‌های کم یا به‌صرفه، مخاطبان هدف بسیاری را به برند خود جذب نمایید. به‌ویژه اگر در ابتدای مراحل کسب‌وکار خود قرار دارید، این نوع تبلیغات می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای در رشد کسب‌وکار شما داشته باشد. در این مقاله، شما را با تبلیغات محلی و روش‌های موثر آن آشنا خواهیم کرد. لطفاً ایده‌های مربوط به تبلیغات محلی را بررسی نموده و با توجه به نوع فعالیت خود، از این روش‌ها بهره ببرید.

کسب‌وکارها در بهترینو ماهانه توسط بیش از ۵ میلیون مشتری دیده می‌شوند