You need to enable JavaScript to run this app.
سریع‌ترین راه‌های افزایش مشتری

سریع‌ترین راه‌های افزایش مشتری

حتما شما هم به خوبی می‌دونید که در هر کسب‌وکاری، داشتن مشتریه که حرف اول رو می‌زنه. در واقع تجارت، چه تجارت خرد و چه کلان، بدون حضور مشتری غیر قابل تصوره. به همین دلیل صاحبان کسب‌وکارها و مشاغل همیشه دنبال راه های افزایش مشتری اون هم به صورت فوری هستن

در ادامهٔ این مطلب سعی تا شده چند تا از موثرترین راهکارهای سریع افزایش مشتری به شما معرفی بشه. پس اگه دوست دارید که با راه های افزایش مشتری مغازه یا وب‌سایتتون آشنا بشید به گیرنده‌هاتون دست نزنید و تو همین صفحه بمونید!

افزایش مشتری سه سوته با بهترینو

افزایش مشتری

اگه دوست دارید مشتری‌هاتون رو سریع (و حتی رایگان) چند برابر کنید، ثبت نام در پلتفرم‌های معرفی کسب‌وکار رو به شما توصیه می‌کنیم. یکی از این پلتفرم‌ها بهترینو هستش که کسب‌وکار شما رو به صفحهٔ اول گوگل میاره. تبلیغات کسب و کار و شرایط کار با بهترینو خیلی ساده و آسونه. چند تا از مهم‌ترین مزایای استفاده از بهترینو رو در ادامه بهتون می‌گی‍‌م:

  • ثبت رایگان: ثبت برند، فروشگاه و به طور کلی کسب‌وکار در این وب‌سایت بدون دریافت هیچ هزینه‌ای انجام میشه.
  • عدم نیاز به فروشگاه اینترنتی یا سایت: برای تبلیغ در بهترینو تنها داشتن یه کسب‌و‌کار کافیه و نیاز به داشتن هیچ نوع وب‌سایتی نیست.
  • ثبت نام سریع و آسون: کاربری آسون بهترینو این امکان رو به شما میده که تنها در مدت زمان تقریبی 5 دقیقه برای جذب مشتری بیشتر کسب‌وکارتون رو ثبت کنید.
  • پنل اختصاصی: بعد از ثبت نام یه پنل مدیریت اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیره که به کمک اون می‌تونید تبلیغات خودتون رو مدیریت کنید و از جزئیات اون با خبر بشید.
  • در دسترس مشتری: بهترینو کسب‌وکار شما رو در دسترس مشتری‌ها قرار میده و کمک می‌کنه تا اون‌ها بین گزینه‌های مختلفی که در اختیار دارن شما رو انتخاب کنن.
  • تبلیغات کلیکی: بهترینو با کمک گرفتن از تبلیغات کلیکی، کاری می‌کنه تا مشتری‌های اطراف محل کسب‌وکارتون هم شما رو پیدا کنن و از این طریق جذب مشتری حضوری شغل شما رو هم بالا می‌بره.

نقشه‌های آنلاین رو فراموش نکنید

افزایش مشتری با  نقشه های آنلاین

یکی از راه های افزایش مشتری ثبت فروشگاه یا کسب‌وکارتون در نقشه‌های آنلاینه. تصور کنید که در یه جای ناآشنا دنبال رستوران می‌گردید یا تو محل زندگی جدیدتون دنبال یه سالن زیبایی نزدیک به خودتون هستید. یکی از اولین گزینه هایی که به ذهنتون می‌رسه گشتن در نقشه‌های اینترنتی یا جستجوگر گوگل هست. گوگل مپ، ویز، بله و نشان نقشه‌هایی هستن که با کمک اون‌ها می‌تونید به طور رایگان و ساده کسب‌وکارتون رو به دیگران معرفی کنید. پس از این بستر برای تبلیغات رایگان کسب‌وکارتون استفاده کنید

برای افزایش مشتری از گوگل ادز کمک بگیرید

گوگل اذر

یکی از راه های افزایش مشتری استفاده از گوگل ادز هست. در این روش شما اول باید یه حساب کاربری در google adwords بسازید و بعد از اون کمپین تبلیغاتی‌تون رو طراحی و تنظیم کنید. در کمپین تبلیغاتی، شما باید بودجه‌تون و این‌که تبلیغات کسب‌وکارتون به چه کسانی نشون داده بشه رو مشخص کنید. همچنین لازمه به گوگل ادز بگید که با جست‌وجوی کدوم کلمات کلیدی کاربر رو به وب‌سایت شما برسونه. در گوگل ادز می‌تونید از انواع مدل‌های تبلیغاتی از جمله تبلیغات متنی، تصویری، ویدیویی و پوششی استفاده کنید. در این روش برخلاف تبلیغات در بهترینو، شما برای معرفی کسب‌وکارتون نیاز به داشتن وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین و اینترنتی و صرف هزینه دارید.

شبکه‌های اجتماعی رو جدی بگیرید

 شبکه‌های اجتماعی

داشتن پیج تجاری در برنامه‌هایی مثل اینستاگرام می‌تونه کمک زیادی به شناخته شدن برند و کسب‌وکار شما به مخاطب کنه. علاوه‌بر این با دادن تبلیغات به پیج‌های پرمخاطب و کمک گرفتن از شهرت اون‌ها می‌تونید افزایش مشتری رو تجربه کنید. البته در این روش باید حواستون باشه که به چه کسی تبلیغ می‌دید. مخاطب‌های پیج انتخابی‌تون باید هم راستای کسب‌وکار شما باشن. برای مثال اگه تبلیغات سالن زیبایی خودتون رو به یه پیج انگیزشی یا دانشجویی بدید، به احتمال زیاد برای شما مشتری زیادی نمیاره. در مقابل اگه این تبلیغ رو به یک پیج بلاگری لایف استایل و خانه‌داری بدید تعداد زیادی مشتری به سمت کسب‌وکار شما روونه میشه.

پیشنهاد می‌کنیم بخونید:

جذب مشتری از طریق شبکه‌های اجتماعی

گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه کنید

گارانتی

تمام تلاشتون رو به خرج بدید تا بالاترین سطح خدمات رو ارائه بدید تا بتونید به راحتی خدماتتون رو تضمین کنید. مشتری‌ها به سمت کسب‌وکارهایی کشیده میشن که اون‌ها رو بعد از خرید یا ارائۀ خدمت تنها نمی‌ذارن. در واقع مشتری برای داشتن خیال راحت‌تر، کسب‌وکاری رو انتخاب می‌کنه که مسئولیت بروز مشکلات بعدی رو بر عهده بگیره. علاوه‌بر گارانتی، تا جای ممکن به مشتریان خودتون خدمات پس از فروش ارائه کنید. مثلا اگر لوازم جانبی موبایل می‌فروشید تا 6 ماه تعمیرات اجناس فروخته شده رو به صورت رایگان انجام بدید.

با کسب‌وکارهای مرتبط همکاری کنید

افزایش فروش از طریق همکاری با سایر کسب‌وکارها

یکی از راه های افزایش مشتری همکاری با کسب‌وکارهاییه که به نحوی به حرفهٔ شما مربوط میشن. این همکاری یه همکاری دوطرفه و دو سر سوده. چون هم مشتری‌های شما رو برای طرف مقابلتون می‌فرسته و هم مشتری‌های اون به سراغ شما میان. تصور کنید که تعمیرکار خودروهای سواری هستید و با یه فروشگاه بزرگ لوازم یدکی همکاری می‌کنید. در این صورت شما مشتری‌هاتون رو برای خرید لوازم به اون فروشگاه می‌فرستید و اون هم مراجعین خودش رو برای تعمیر خودروهاشون به محل کسب‌وکار شما راهنمایی می‌کنه. گاهی تجمیع دو حرفه با هم و کوتاه کردن مسیر مشتری‎‌ها هم می‌تونه به افزایش مشتری کمک کنه.

مناسبت‌ها و رویدادها رو از دست ندید

رویدادها و مناسبت‌ها

برای افزایش مشتری می‌تونید بسته به مناسبتی که در پیشه تخفیف یا هدیه در نظر بگیرید. برای مثال نزدیک عید نوروز با همکاری یک عکاس حرفه‌ای، می‌تونید مشتری‌هایی که برای کارهای زیبایی به سالنتون مراجعه میکنن رو بعد از تغییرات‌شون یک عکس آتلیه‌ای مهمان کنید. علاوه‌بر این به کمک باشگاه مشتریان، برای مشتری‌های قدیمی تخفیف‌های خاص یا پیام‌های تبریک ویژه بفرستید و اون‌ها رو نمک‌گیر خودتون کنید!

همچنین با دنبال کردن اخبار مرتبط با کسب‌وکارتون از ایونت‌ها و نمایشگاه‌هایی که به صورت تخصصی برای حرفهٔ شما برگزار میشه مطلع بشید و با شرکت در اون‌ها کلی مشتری و خریدار رو به سمت خودتون جذب کنید.

در آخر این رو فراموش نکنید که قبل از راه های افزایش مشتری ، اون چیزی که مشتری رو به سمت کسب‌وکار شما سوق میده و اون رو موندگار می‌کنه، کیفیت خدماتی هست که بهش ارائه می‌دید. پس همیشه سعی کنید در حیطۀ شغلیتون بهترین باشید و بدرخشید!

کسب‌وکارها در بهترینو ماهانه توسط بیش از ۵ میلیون مشتری دیده می‌شوند