You need to enable JavaScript to run this app.
تبلیغات خلاقانه ایرانی و خارجی

۱۰ نمونه تبلیغات خلاقانه ایرانی و خارجی

تبلیغات خلاقانه از جمله مهم‌ترین نیازهای تمامی کسب‌وکارها و برندها محسوب می‌شود، زیرا تبلیغات به ویژه از نوع خلاقانه، نقش بسزایی در توسعه برند و افزایش فروش دارد.

بر همین اساس، در این مطلب ابتدا به تعریف این نوع تبلیغات می‌پردازیم. سپس انواع مختلف آن را بررسی خواهیم کرد و در پایان، نمونه‌هایی از تبلیغات خلاقانه ایرانی و خارجی را به منظور الهام‌بخشی بیشتر ارائه می‌دهیم.

آشنایی با تبلیغات خلاقانه

تبلیغات خلاقانه

تبلیغات خلاقانه در واقع شیوه‌ای هوشمندانه برای معرفی ویژگی‌های یک برند و جذب مشتری به شمار می‌آید. به بیان ساده‌تر، تبلیغاتی خلاقانه تلقی می‌شوند که سال‌ها در ذهن و حافظه مخاطب حک شود. برای طراحی و ایده‌پردازی این نوع تبلیغات، معمولاً یک تیم حرفه‌ای گرد هم می‌آیند تا بتوانند یک تبلیغ هوشمندانه و جذاب طراحی کنند. هدف از تبلیغات خلاقانه، جلب توجه مخاطب، ایجاد ارتباط عاطفی با او و به یاد ماندنی شدن برند در ذهن او است. این نوع تبلیغات با استفاده از ایده‌های نوآورانه، جذابیت بصری، مرتبط بودن با مخاطب، برانگیختن احساسات و قابلیت اشتراک گذاری، به این اهداف دست می‌یابند.

شاید بپرسیده که چه لزومی دارد یک تیم برای طراحی یک تبلیغ وقت صرف کنند؟ پاسخ آن ساده است؛ زیرا طبق بررسی‌های انجام شده، هر فرد به طور متوسط تنها ۸ ثانیه به یک بنر تبلیغاتی توجه می‌کند. بنابراین، تبلیغ یک برند یا کسب‌وکار باید به گونه‌ای باشد که در این زمان محدود نظر مخاطب را جلب کرده و پیام برند را به او منتقل کند.

 

مزایای تبلیغات خلاقانه

  • افزایش آگاهی از برند: تبلیغات خلاقانه می‌توانند به افزایش آگاهی از برند و معرفی برند به مخاطبان جدید کمک کنند.
  • ایجاد تمایز از رقبا: این نوع تبلیغات می‌توانند به برند شما کمک کنند تا از رقبا متمایز شده و در ذهن مخاطبان باقی بمانند.
  • افزایش تعامل با مخاطب: تبلیغات خلاقانه می‌توانند با مخاطبان تعامل برقرار کرده و آنها را به برند علاقمند کنند.
  • افزایش فروش: این نوع تبلیغات می‌توانند به افزایش فروش و سودآوری برند کمک کنند.

انواع تبلیغات خلاقانه

انواع تبلیغات خلاقانه (عکس)

۱) تبلیغات کاغذی

این نوع از تبلیغات شامل روزنامه‌ها، مجلات، بروشورها، بیلبوردها و موارد مشابه می‌شود و به عنوان رایج‌ترین نوع تبلیغات محیطی محسوب می‌گردد. بدون شک، همه ما بارها با این نوع تبلیغات مواجه شده‌ایم. معمولاً در این نوع تبلیغات از تصاویر یا متن تبلیغات خلاقانه استفاده می‌شود.

 

۲) تبلیغات تلویزیونی

تبلیغ تلویزیونی به عنوان رایج‌ترین نوع تبلیغات محسوب می‌شود و شامل تیزرهای تلویزیونی است که هنگام تماشای تلویزیون مشاهده می‌شوند.

 

۳) تبلیغات اینترنتی

تبلیغات بنری نیز یکی از متداول‌ترین انواع تبلیغات اینترنتی است. در واقع، این نوع تبلیغ شباهت بسیاری به تبلیغات چاپی دارد، با این تفاوت که تبلیغات چاپی روی کاغذ چاپ می‌شوند، در حالی که تبلیغات بنری در صفحات وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌گردند.

 

۴) تبلیغات رادیویی

در این نوع تبلیغ کردن، معمولا گوینده با جملات خاص یا یک لحن جذاب پیام برند رو به گوش مخاطبان می‌رساند.

نمونه‌هایی از جدیدترین تبلیغات خلاقانه ایرانی

در بخش‌های قبلی این مطلب، تبلیغات خلاقانه و انواع آن را بررسی کردیم. حالا در ادامه، نمونه‌هایی از تبلیغات خلاقانه ایرانی را ارائه کرده‌ایم تا از آن‌ها ایده بگیرید.

 

اپلیکیشن ۶۰ بانک ملی

 

عکس بنر تبلیغاتی اپلیکیشن 60 بانک ملی

 

معمولا از زمانی که کارت‌های بانکی در دسترس مردم قرار گرفتند، همیشه به همه ما توصیه می‌شد که رمز‌ حساب رو به کسی نباید گفت. اما شعار تبلیغاتی اپلیکیشن ۶۰ در بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی این است که "رمزت رو فریاد بزن" چون کاربران این اپ هر ۶۰ ثانیه یک بار میتوانند یک رمز جدید دریافت کنند.

 

چیپس مزمز

 

عکس تبلیغات خلاقانه چیپس مزمز

 

شرکت مزمز یکی از برندهای معروف چیپس در ایران است. شرکت چیپس مزمز برای انتقال این پیام به مخاطب که محصولات آن طبیعی بوده و از مواد اولیه مرغوبی استفاده می‌شود، تصویری از یک مزرعه سیب‌زمینی را روی یک ورق چیپس قرار داده است.

 

اپلیکیشن اسنپ

 

عکس تبلیغات خلاقانه اسنپ

 

همان‌طور که می‌دانیم، این سوپر اپلیکیشن خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد و معمولاً این موضوع را از راه‌‌های مختلف به مخاطب منتقل می‌کند. به عنوان مثال، در یکی از بنرهای تبلیغاتی این اپلیکیشن، افراد در وضعیت‌های مختلفی همچون بیماری، خرید کردن، گرفتن بلیط برای سفر و ... نمایش داده شده‌اند و در زیر آن نوشته شده است: "اسنپ همیشه پاسخگو است!"

 

بانک پارسیان

 

عکس بنر تبلیغاتی بانک پارسیان

 

بانک پارسیان برای تبلیغ خدمات غیرحضوری خود از یک ایدهٔ جذاب استفاده کرده است. این بانک روی بیلبوردهای شهری فقط یک کلمه نوشته؛ "برگردید". این عبارت به معنای این است که برای انجام خدمات بانکی، نیازی به مراجعه حضوری به بانک نیست و مشتریان بانک می‌توانند از طریق اپلیکیشن یا مراجعه به وب‌سایت از خدمات این بانک بهره‌مند شوند.

 

جدیدترین تبلیغات خلاقانه خارجی

تبلیغات خلاقانه خارجی به انواع تبلیغاتی اشاره دارد که با استفاده از ایده‌ها، متن تبلیغات خلاقانه و رویکردهای نوآورانه و متفاوت، توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و در ذهن آنان ماندگار می‌شود. این نوع تبلیغات معمولاً از استفاده از فنون و تکنیک‌های خاصی مانند هنر تصویری، تأثیرات صوتی، نوشتار خلاقانه و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته برای ارتقای تجربه مخاطب، بهره می‌برد.

با استفاده از تبلیغات خلاقانه خارجی، برندها می‌توانند خود را از رقبا متمایز کرده، در ذهن مخاطبان ماندگار کرده و به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنند.

 

برند Red Bull

 

عکس نوشیدنی ردبول

 

برند Red Bull، به جای اینکه خودش یا تیم تبلیغاتی خودش، خلاقیت را به کار گیرد، از مخاطبین و مصرف‌کنندگان خود خواست تا با قوطی Red Bull عکس‌های خلاقانه بگیرند. سپس این عکس‌ها را با استفاده از هشتگ Red Bull منتشر کنند. این ایده به نظر ساده اما موثر، باعث شد تا فروش محصولات این شرکت چند برابر بیشتر شود.

 

سس هاینز (Heinz)

 

"تبلیغات

 

شرکت آمریکایی هاینز، از سال ۱۸۶۹ تا عصر حاضر در زمینه تولید، فرآوری و پخش مواد غذایی فعالیت دارد. این شرکت برای این که نشان دهد که سس کچاپ این برند طبیعی است و رنگ قرمز آن به دلیل استفاده از گوجه‌های مرغوب می‌باشد، در بنر تبلیغاتی سس کچاپ، قوطی سس را با حلقه‌های گوجه درست کرده است.

 

برند NIVEA

 

تبلیغات خلاقانه برند نیوا

 

این برند معمولاً از ایده‌های جذاب برای تبلیغات کرم‌های خود استفاده می‌کند. به عنوان مثال، در پوستر کرم Nivea Night، درب قوطی کرم را به گونه‌ای قرار داده‌اند که بیننده در نگاه اول یک ماه را مشاهده می‌کند. این تصویر به ظاهر ساده این نکته را به مخاطب القا می‌کند که این کرم مخصوص استفاده در شب‌ها می‌باشد.

 

شرکت اوریون (Orion)

 

تبلیغات خلاقانه شرکت اوریون

 

کمپانی اوریون جزو برندهای مطرح تلسکوپ و ابزارهای ستاره‌شناسی به شمار می‌آید. این شرکت برای ابراز این موضوع که تلسکوپ‌های اوریون دارای قدرت زوم بالا و با کیفیتی هستند، تصویری از نوشته‌های پرچمی که روی کره ماه نصب شده‌اند را در بنر تبلیغاتی خود قرار داده است.

 

شامپو پنتن

 

تبلیغات شامپو پنتن

 

این برند برای نشان دادن اثرات شامپو بر روی مو، تصویری از یک برس را قرار داده است که دندانه‌های آن کج شده‌اند. این به این معناست که پس از استفاده از این شامپو، ریشه‌های موها به حدی محکم و قوی می‌شوند که حتی موقع برس کشیدن هم نمی‌ریزند، بلکه ممکن است دندانه‌های برس خراب شوند.

 

شرکت فدکس اکسپرس (FedEx Express)

 

تبلیغات خلاقانه شرکت فدکس اکسپرس

 

شرکت فدکس اکسپرس، یک شرکت هواپیمایی باری در آمریکاست که خدمات پستی و انتقال محموله را ارائه می‌دهد. ایده تبلیغات خلاقانه این شرکت به این صورت است که نقشه آمریکای شمالی و جنوبی را نمایش می‌دهد و دو همسایه در یک ساختمان را نشان می‌دهد که دارند یک بسته را جابه‌جا می‌کنند. این تصویر نشان می‌دهد که ارسال بسته از آمریکای شمالی به جنوبی یا بالعکس به گونه‌ای سریع انجام می‌شود که به نظر می‌رسد دو همسایه نزدیک به هم هستند و در حال رد و بدل کردن بسته‌اند.

عکس تبلیغات خلاقانه

 

بنر تبلیغات خلاقانه برند آدیداس

 

عکس جدیدترین تبلیغات خلاقانه خارجی

 

تبلیغات خلاقانه خارجی

 

بنر تبلیغات خلاقانه خارجی

 

عکس تبلیغات خلاقانه خارجی

 

بنر تبلیغات خلاقانه برند نسپرسو

 

بنر تبلیغاتی خلاقانه خارجی

کلام آخر

تبلیغات خلاقانه یکی از روش‌هایی است که کسب‌وکارها و برندها می‌توانند از آن بهره ببرند تا مشتریان را جذب کنند و فروش خود را افزایش دهند. هدف تبلیغات ارائه ویژگی‌ها و خدمات یک کسب‌وکار به مخاطبان است. به همین دلیل، در عصر حاضر برندها در زمینه تبلیغات با یکدیگر رقابت فراوانی دارند. اکثر کسب‌وکارها اکنون به دنبال ایده‌های نوآورانه هستند. در این مقاله، ۱۰ نمونه از جدیدترین تبلیغات خلاقانه چند شرکت ایرانی و خارجی را بررسی کرده‌ایم.

کسب‌وکارها در بهترینو ماهانه توسط بیش از ۵ میلیون مشتری دیده می‌شوند