You need to enable JavaScript to run this app.
جذب مشتری از طریق شبکه‌های اجتماعی

جذب مشتری از طریق شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی، نقش حیاتی و مهمی در زندگی ما پیدا کردن. این روزا، افراد وقت زیادی از روز رو در شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و غیره می‌گذرونن. به همین دلیل، رسانه‌های اجتماعی به پلتفرم‌های ضروری برای هر کسب‌و‌کاری تبدیل شدن. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، می‌تونید برندتون رو به کاربران معرفی کنید، با هزینهٔ کم تبلیغات اینترنتی داشته باشید، محصولات و خدمات‌تون رو به فروش برسونید و مشتریان رو جذب کسب‌وکارتون کنید.

در این مقاله، می‌خوایم راجع به این صحبت کنیم که چطوری از طریق شبکه‌های اجتماعی، مشتریان رو جذب کنید. با ما همراه باشید.

جذب مشتری در اینستاگرام 

جذب مشتری به کمک شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام، یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های جذب مشتری از طریق شبکه‌های مجازیه. احتمالا، مقاله‌های بسیاری زیادی دربارهٔ روش‌های بازاریابی اینستاگرام خوندید؛ روش‌های بسیار کلی که ممکنه خیلی وقت‌ها برای کسب‌وکار شما نتیجه‌ای نداشته باشه. اما چطوری می‌تونیم با روش‌های کاربردی‌تر، مشتریان رو در اینستاگرام جذب کنیم؟ 

راه‌های مختلفی برای جذب مشتری در اینستاگرام وجود داره که شما می‌تونید از اون‌ها استفاده کرده و نتایج مثبتی دریافت کنید.

بیو اینستاگرام؛ ویترین کسب‌وکار شما

بخش بیو اینستاگرام، یکی از بهترین قسمت‌ها برای جذب مشتری از طریق شبکه‌های اجتماعیه. چرا؟ چون شما با چند کاراکتر، کسب‌وکارتون رو به مخاطبان معرفی می‌کنید. همین الان اینستاگرام رو باز کنید و برای مثال عبارت «ادکلن مردانه» رو جست‌وجو کنید. به سرعت، آنلاین‌شاپ‌های فروش ادکلن برای شما نمایش داده می‌شن. حالا شما باید این موقعیت رو برای مشتریان‌تون ایجاد کنید. چطوری؟ به نکات زیر توجه کنید. 

  1. عکس پروفایل با کیفیت و مرتبط با کسب‌و‌کارتون آپلود کنید. لوگوی کسب‌وکار شما، یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکس پروفایل به حساب میاد. نام و نام کاربری مناسبی بنویسید. اسم آنلاین‌شاپ یا شرکت، یکی از مواردیه که می‌تونید در بخش نام و نام کاربری بنویسید.
  2. متن بیو اینستاگرام، شما رو به مخاطبان معرفی می‌کنه. پس در نوشتن این متن، دقت بالایی داشته باشید. می‌تونید از کلمات کلیدی حوزه‌ی کسب‌‌وکارتون استفاده کنید. برای مثال، اگر در حوزه‌ٔ فروش لوازم کوهنوردی فعالیت می‌کنید، می‌تونید در متن بیو از این عبارت استفاده کنید. 
  3. شماره‌ٔ  تماس‌تون رو حتما در قسمت Contact قرار بدید. 
  4. آدرس دقیق کسب‌وکارتون رو در Direction بنویسید. 
  5. آدرس سایت فروشگاهی‌تون رو در قسمت لینک وب‌سایت قرار بدید. 

اینفلوئنسر مارکتینگ 

یکی از راه‌های جذب مشتری در شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگه. اینفلوئنسرها و بلاگرهای اینستاگرامی، افرادی هستن که در یک حوزه‌ٔ به‌خصوصی فعالیت می‌کنن و با کاربران زیادی در اینستاگرام در تعامل هستن .

برای اینکه بتونید مخاطبان هدف‌تون رو از طریق اینستاگرام جذب کنید، کافیه اینفلوئنسرها و بلاگرهایی که در حوزه‌ٔ شما فعالیت می‌کنن رو شناسایی کنید. با اکانت آنلاین‌شاپ یا شرکت‌تون به افراد مورد نظر پیام بدید و از محصولات یا خدمات خودتون بگید. در آخر، می‌تونید با ارائه‌ٔ پیشنهاد همکاری، ازشون بخواید که کسب‌و‌کار شما رو به فالوورهاشون معرفی کنن. 

جذب مشتری در اینستاگرام با ریلز

ریلز یعنی چی؟ ریلز اینستا چند دقیقه‌ست؟ 

اینستاگرام‌ رو آپدیت کنید و وارد اکانت‌تون بشید. اینستاگرام، فضایی رو برای ریلز اختصاص داده که با کلیک روی اون می‌تونید تعداد بی‌شماری ویدیو کوتاه (تا ۹۰ ثانیه) مشاهده کنید. چرا ریلز انقدر مهمه؟ به آمارهای زیر دقت کنید. 

  1. 2.35 میلیارد کاربر، به صورت ماهانه با ریلز اینستاگرام تعامل دارن.
  2. بر اساس آمارهای Hootsuite، ریلزهای اینستاگرام به طور میانگین بین 300 تا 800 لایک می‌خورن. 
  3. ریلز اینستاگرام، محبوبیت بیشتری نسبت به استوری‌های اینستاگرامی داره. 

با ساخت و انتشار ریلزهای خلاقانه و ترند شده، می‌تونید به راحتی مشتریان بسیار زیادی رو جذب اینستاگرام کسب‌وکارتون کنید. انتشار ریلز، یکی از راه‌های آسون تبلیغات خلاقانه‌ست، ازش غافل نشید.

جذب مشتری در تلگرام

تلگرام

یکی از پلتفرم‌های مهم جذب مشتری در شبکه‌های اجتماعی، تلگرامه. می‌دونستید حداقل ۷۰۰ میلیون‌ نفر کاربر، هر ماه از تلگرام استفاده می‌کنن؟ با وجود محدودیت‌ها در کشورمون، هم‌چنان بین افراد، تلگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعیه. اما چطوری مشتریان‌مون رو در تلگرام جذب کنیم؟ 

  1. اکانت بیزینس (Business Account) تلگرام بسازید. 
  2. حالا می‌تونید کانال تلگرام یا گروه تلگرام بسازید. ما پیشنهاد می‌کنیم، در ابتدا کانال تلگرام کسب‌وکارتون رو راه‌اندازی کنید. 
  3. اسم کانال تلگرام‌تون رو با دقت انتخاب کنید. می‌تونید اسم برند یا شرکت‌تون رو بنویسید. این‌طوری، کاربران با جست‌وجوی اسم برند شما در تلگرام می‌تونن به راحتی شما رو پیدا کنند. 
  4. یک بیو مناسب برای کانال تلگرام‌ بنویسید. برای نوشتن این بخش، به نکاتی که در قسمت جذب مشتری از طریق اینستاگرام اشاره کردیم، دقت کنید. 
  5. از طریق روش‌هایی مثل اضافه کردن مخاطبان شخصی، قرار دادن آدرس کانال تلگرام در اینستاگرام، لینکدین، سایت فروشگاهی و تبلیغات متقابل در کانال‌های تلگرامی، کانال تلگرام‌تون رو تبلیغ کنید. 
  6. به طور مستمر، محتوا در کانال تلگرامی‌تون منتشر کنید. این محتوا می‌تونه شامل اخبار حوزه‌ٔ فعالیت‌تون، عکس محصول، پرسش و پاسخ، نظرسنجی و غیره باشه. 

جذب مشتری در لینکدین

جذب مشتری توسط لینکدین

یکی دیگه از راه‌های جذب مشتری در شبکه‌های اجتماعی، از طریق پلتفرم لینکدینه. لینکدین با ۸۱۰ میلیون کاربر، یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوبه که عمدتا برای استخدام، کسب‌وکارهای حرفه‌ای و ارتباط بین افراد استفاده می‌شه. برای اینکه از طریق شبکه‌ٔ اجتماعی لینکدین، مشتریان مورد نظرتون رو جذب کنید، مراحل و نکات زیر رو بررسی کنید: 

  1. پروفایل حرفه‌ای لینکدین بسازید. برای ساخت پروفایل حرفه‌ای، به نکاتی که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، توجه کنید. 
  2. از هشتگ‌ استفاده کنید. بله، هشتگ‌ها همه جا با شمان. با استفاده از هشتگ‌های مخصوص به حوزه‌ٔ فعالیت‌تون، شانس دیده‌شدن توسط مشتریان بالقوه رو افزایش بدید. 
  3. محتوای تصویری یا ویدیویی تولید کنید. سعی کنید تا جای ممکن، محتوای شما مربوط به حوزه‌ٔ فعالیت‌تون باشه. 
  4. از مشتریان‌تون بخواید تا شما رو به دیگران معرفی و پیشنهاد کنن. اینطوری امکان جذب مشتری با بخش Recommendations غنی در لینکدین کسب‌وکار شما، افزایش پیدا می‌کنه.

حرف آخر 

شبکه‌های اجتماعی، یکی از قدرتمندترین ابزارهای جذب مشتری هستند. پلتفرم‌های رسانه‌ٔ اجتماعی، به صاحبان کسب‌وکارها این امکان رو میدن تا با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنن و افزایش فروش داشته باشن. در این مقاله، به روش‌های جذب مشتری از طریق شبکه‌های اجتماعی اشاره کردیم. با استفاده از نکات این مطلب، می‌تونید مخاطبان زیادی رو با برند‌تون آشنا و فروش‌تون رو چند برابر کنید.

کسب‌وکارها در بهترینو ماهانه توسط بیش از ۵ میلیون مشتری دیده می‌شوند