You need to enable JavaScript to run this app.
۰ تا ۱۰۰ تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

۰ تا ۱۰۰ تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

در سال‌های اخیر دسترسی به اینترنت پرسرعت و گوشی‌های هوشمند اون‌قدر زیاد شده که تقریبا همه مردم از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنن. به همین دلیل هم لازمه که شرکت‌ها برای تعامل موثر با مخاطبین و رسوندن پیام‌هاشون به اون‌ها در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشن. برای حضور و فعالیت موثر در شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای با کیفیت ضروری و لازمه اما کافی نیست و باید از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای تقویت و بیشتر دیده شدن اون کمک گرفت.

برای آشنایی با مفاهیم، اهمیت و روش‌های تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی

آمارها نشون میده حدود ۵ میلیارد نفر در جهان کاربر شبکه‌های اجتماعی هستن و روزانه به‌متوسط ۱۵۱ دقیقه در این فضا وقت می‌گذرونن. به همین دلیل اصلا نمیشه بدون توجه به این رسانه موثر انتظار موفقیت داشته باشید. استفاده از شبکه‌های اجتماعی به شرکت‌ها کمک می‌کنه که به مخاطبین بیشتری دسترسی داشته باشن و باهاشون ارتباط موثر برقرار کنن. همچنین، شبکه‌های اجتماعی به شرکت‌ها این امکان رو میده که نظرات مشتری‌ها در مورد محصولات و خدماتشون رو بررسی و از اون‌ها برای بهبود تجربه مشتری و افزایش رضایت مشتری استفاده کنن. برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی قبل از هر چیزی نیاز به یک استراتژی ساختار یافته برای تولید محتوا و تعامل با مخاطبین دارید، اما مثل هر رسانه دیگه‌ای برای بیشتر دیده شدن در این فضا هم هم به تبلیغات نیاز دارید. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنه محتوایی رو که برای تولیدش هزینه و انرژی صرف کردید در معرض دید مخاطبین بیشتری قرار بدید.

مزایای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

مزایای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مثل سایر راهکارهای دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی، مقرون‌به‌صرفه و قابل‌اندازه‌گیریه اما علاوه بر این موارد مزایای خاص خودش رو داره که باعث شده به یکی از مهم‌ترین ارکان دیجیتال مارکتینگ تبدیل بشه. چند مورد از مهم‌ترین مزایای این نوع تبلیغات عبارتند از:

  • امکان هدف‌گذاری مخاطبین با توجه به سلایق و سبک زندگی اون‌ها که برای جذب مشتری بسیار مناسبه
  • تأثیرگذاری بالای شبکه‌های اجتماعی بر تصمیم مشتری‌ها
  • تقویت تاثیرگذاری محتوای تولید شده در شبکه‌های اجتماعی
  • دسترسی بهتر به کاربرانی که صرفا از موبایلشون برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنن
  • تاثیرگذاری بر بازاریابی دهان‌به‌دهان

انواع تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

انواع تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی انواع مختلفی داره و بعضی از اون‌ها رو میشه در دسته تبلیغات کم هزینه قرار داد. برای مثال می‌تونید با حمایت و پشتیبانی مالی و معنوی از اینفلوئنسرها و پیج‌های مختلف که اهداف خیرخواهانه دارن و مسئولیت اجتماعی براشون مهمه، بدون پرداخت هزینه‌های سنگین برای تبلیغات جایگاه برندتون رو در ذهن مخاطبین تقویت کنید. البته برای این کار بهتره با میکرو اینفلوئنسرها همکاری کنید که هم تاثیرگذاری بالاتری روی جامعه مخاطبین خودشون دارن و هم با هزینه‌های کمتری نسبت به ماکرو و مگا اینفلوئنسرها حاضر به همکاری با برندها میشن. 

یکی از روش‌های دسته‌بندی تبلیغات دیجیتال، دسته‌بندی بر اساس نوع محتوای تبلیغاتی هست؛ مثل تبلیغات ویدیویی، تبلیغات نمایشی و موارد مشابه دیگه. اما تمام تبلیغاتی رو که در شبکه‌های اجتماعی انجام میشن فارغ از نوع محتواشون میشه به دسته‌های زیر تقسیم کرد:

  • تبلیغات با پلتفرم‌های تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات در صفحات پرطرفدار
  • تبلیغات به روش اینفلوئنسر مارکتینگ

در ادامه این بخش از مقاله با هر یک از این روش‌ها، مزایای و معایبشون آشنا می‌شیم. 

تبلیغات با پلتفرم‌های تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی

پلتفرم‌های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام، لینکدین و توئیتر همگی پلتفرم‌های تبلیغاتی مخصوص خودشون رو دارن که به کسب‌وکارها این امکان رو میده که کاربرها رو بر اساس ویژگی‌های جمعیت‌شناختی، سلایقشون یا پیج‌ها و هشتگ‌هایی که فالو می‌کنن، برای تبلیغات هدف‌گذاری کنن.

مزیت دیگه این نوع تبلیغات اینه که شما بر اساس تعداد کلیک یا نمایشی که گرفتید هزینه می‌کنید و می‌تونید نتایج حاصل از کمپین رو با ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی و ترافیک وب‌سایت به‌طور کامل ارزیابی کنید. مهم‌ترین چالش استفاده از این نوع تبلیغات اینه که متاسفانه امکان استفاده از اون برای کسب‌وکارهای ایرانی وجود نداره؛ چرا که برخلاف سرویس‌های گوگل ادز، هدف‌گذاری کاربران ایرانی در این پلتفرم‌ها تقریبا غیر ممکن هست.

تبلیغات در صفحات پرطرفدار

با توجه به محدودیت دسترسی به سرویس‌های تبلیغات پلتفرمی رسانه‌هایی مثل اینستاگرام در ایران، کسب‌وکارها برای معرفی خودشون و افزایش بازدید محتوای پیجشون، محتوای تبلیغاتی خودشون رو در صفحه‌هایی که فالوورهای زیادی دارن منتشر می‌کنن. طبیعتا هدف‌گذاری این نوع تبلیغات کمی غیرحرفه‌ای‌تر و غیرموثرتر از تبلیغات پلتفرمیه اما با انتخاب پیج پرطرفداری که مخاطبین اون بیشترین شباهت رو به پرسونای مشتری کسب‌وکارتون دارن، می‌تونید این کمبود رو تا حدی برطرف کنید. یکی از نقاط ضعف دیگه‌ای که این نوع تبلیغات داره، محدودیت امکان ارزیابی و اندازه‌گیری نتایج کمپین‌های تبلیغاتی هست.

نوع پرداختی در این کمپین‌ها می‌تونه بر اساس تعداد ساعات یا روزهای نمایش تبلیغ شما در بخش پست‌ها یا استوری‌های پیج نمایش‌دهنده تبلیغ باشه. در یک حالت دیگه که خیلی هم پرطرفداره، تعداد بازدید پست ویدیویی شما در استوری اینستاگرام یا تعداد بازدید پیام در تلگرام، مبنای محاسبه هزینه تبلیغات هست.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی با اینفلوئنسر مارکتینگ

افراد دیگه مثل سابق تحت تاثیر محتوای صرفا تبلیغاتی قرار نمی‌گیرن و بیشتر تحت تاثیر نظر دوستان خودشون یا کسانی هستن که بهشون علاقه و اعتماد دارن. همین مسئله باعث شده اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یک روش موثر تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی مطرح بشه. شما می‌تونید برای تبلیغ کسب‌وکارتون با اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که سبک زندگی و نوع طرفدارانشون بیشترین سازگاری رو با هویت برند و شعار تبلیغاتی شما داره. 

سخن پایانی

ما در این مقاله با دلایل اهمیت تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و مزایای اون آشنا شدیم و گفتیم که برای موفقیت کسب‌وکارتون در کنار تولید محتوای باکیفیت در شبکه‌های اجتماعی نباید از تبلیغات هم غافل بشید. در ادامه با انواع این تبلیغات و مزایا و معایب هر کدوم از اون‌ها آشنا شدیم. حالا نوبت شماست که با توجه به ماهیت کسب‌وکار و اهدافتون، یک استراتژی حرفه‌ای برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی تنظیم کنید.

کسب‌وکارها در بهترینو ماهانه توسط بیش از ۵ میلیون مشتری دیده می‌شوند