You need to enable JavaScript to run this app.
معرفی کم هزینه‌ترین تبلیغات همراه با سود بالا

معرفی کم هزینه‌ترین تبلیغات همراه با سود بالا

اگر یک کسب‌وکار کوچک یا متوسط دارید احتمالا مثل خیلی‌ از کسب‌وکارهای مشابه در هزینه کردن برای تبلیغات محافظه‌کار هستید. البته کاملا حق دارید، در واقع قصد دارید عاقلانه برنامه‌ریزی و محتاطانه عمل کنید تا بتونید با کمترین هزینه، بیشترین نتیجه رو کسب کنید. اصلا نگران نباشید چرا که خوشبختانه، ایده‌های تبلیغاتی کم‌هزینه‌ای وجود دارن که همه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط می‌تونن به سادگی از اون‌ها کمک بگیرن.

برای آشنایی با چند نمونه از بهترین روش های تبلیغات کم هزینه تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

۱) از تبلیغات ریفرال استفاده کنید

تبلیغات کم هزینه ریفرال

برنامه‌های ریفرال یکی از استراتژی‌های پرطرفدار بازاریابی هستن که در قالب اون‌ها مشتری‌های فعلی تشویق می‌شن تا کسب‌وکارتون رو با روش‌های مختلف به دوستان و آشنایان خودشون معرفی و اون رو تبلیغ کنن. برای تشویق مشتری‌ها به مشارکت در بازاریابی دها‌به‌دهان برای کسب‌وکارتون، یک انگیزه مادی یا پولی برای اون‌ها ایجاد کنید. برای مثال، یک تعمیرگاه خودرو احتمالا اگر از مشتری‌های خودش دوستانه یا حتی عاجزانه درخواست کنه که دوستانشون رو به استفاده از خدمات اون تشویق کنن، نتیجه خیلی خاصی نمی‌گیره. اما اگر همین تعمیرگاه به مشتری‌هاش بگه که در ازای هر معرفی موفق یک تعویض روغن رایگان مهمان ما هستید و اون‌ها رو به مشارکت در طرح ریفرال تشویق کنه، نتیجه کاملا متفاوتی نسبت به حالت قبلی به دست میاد.

۲) کسب‌وکارتون رو در پلتفرم‌های آنلاین معرفی کسب‌وکارها تبلیغ کنید

تبلیغات کم هزینه کسب و کار در پلتفرم‌های معرفی کسب و کار

دایرکتوری‌ها و پلتفرم‌های آنلاین معرفی کسب‌وکار از موثرترین روش‌های تبلیغات کم‌هزینه هستن. بسیاری از خدمات این پلتفرم‌ها رایگان هستن و به همین دلیل می‌شه اون‌ها رو پلتفرم‌هایی برای تبلیغات رایگان دونست. برای مثال، می‌تونید صفحه کسب‌وکارتون رو به‌صورت رایگان در بهترینو ایجاد و توضیحاتی در مورد خدماتتون به اون اضافه کنید. در ادامه هم عکس‌های فروشگاه خودتون رو در اون به نمایش بذارید. بعد از این‌که کسب‌وکارتون رو در این پلتفرم ثبت می‌کنید، در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار می‌گیرید. به‌علاوه اگر خدماتتون هم با کیفیت باشن، سیل نظرات مثبت مشتری‌ها به سوی شما روونه می‌شه که می‌تونه یک منبع پایدار جذب مشتری برای شما ایجاد کنه.

۳) کسب‌وکارتون رو روی گوگل مپ ثبت کنید

ثبت کسب و کار در گوگل مپ

با توجه به اینکه انتخاب اول خیلی از کاربرها برای پیدا کردن کسب‌وکارهای اطراف خودشون مراجعه به گوگل هست، حضور موثر در گوگل مپ آگاهی عمومی رو از کسب‌وکار شما افزایش می‌ده. اما اطلاعات گوگل مپ محدود به اطلاعات تماس نیست. نباید از بخش نظرات و امتیازدهی کاربران در گوگل مپ غافل بشید.

همون‌طور که در بخش قبلی هم گفته شد بررسی‌های آنلاین تاثیر زیادی روی مصرف‌کننده‌ها دارن. بیش از ۹۰ درصد مشتری‌ها قبل از خریدشون نظرات آنلاین رو مطالعه می‌کنن و ۷۶ درصد مردم هم به اندازه توصیه‌های شخصی دوست یا اعضای خانواده‌شون به نظرات آنلاین اعتماد دارن. به همین خاطر توصیه می‌کنیم علاوه بر اینکه سعی می‌کنید رضایت تمام مشتری‌ها رو جلب کنید، از مشتریان راضی خودتون هم بخواید که نظرات خودشون رو در گوگل مپ منتشر کنن.

۴) از برنامه‌های وفاداری مشتریان کمک بگیرید

وفادارسازی مشتریان یکی از راه های تبلیغات کم هزینه

وفادارسازی مشتری می‌تونه بدون نیاز به هزینه‌های سرسام‌آور برای بازاریابی، به شکوفایی کسب‌وکارتون در آینده کمک کنه. جذب مشتری جدید خیلی پرهزینه‌تره و مشتری‌های جدید هم معمولا پول کمتری نسبت به مشتریان وفادار خرج می‌کنن.

شما می‌تونید با اجرای یک برنامه وفاداری مشتری، مشتری‌ها رو تشویق کنید تا همیشه و به‌صورت مداوم برای خرید به شما مراجعه کنن. برای مثال می‌تونید به مشتری‌هاتون بگید که پس از چند خرید موفق می‌تونن از خدمات رایگان یا تخفیف‌دار استفاده کنن.

۵) تاکتیک‌های بهینه‌سازی موتور جست‌وجو یا سئو رو اجرا کنید

 سئو

بهینه‌سازی موتور جست‌وجو یا سئو به معنی بهبود محتوای آنلاین برای دیده شدن در جایگاه بهتری از صفحه نتایج موتورهای جستجوست. سئو رو می‌شه نوعی تبلیغات دونست چرا که کسب‌وکار شما رو در موتورهای جستجو به کاربرها معرفی می‌کنه. به خاطر پایین بودن هزینه‌های سئو هم می‌شه اون رو بین روش‌های تبلیغات کم هزینه جا داد.

۶) بخش بلاگ وب‌سایت خودتون رو فعال کنید

بلاگ وبسایت

وبلاگ‌نویسی یک راه مقرون‌به‌صرفه برای جذب ترافیک به وب‌سایت شماست و یک تاکتیک موثر سئو هم محسوب می‌شه. شما باید درباره موضوعاتی که فکر می‌کنید مشتری‌هاتون به دنبال اون‌ها هستن و بهشون علاقه دارن تحقیق کرده و درباره اون موضوعات، محتوا تولید کنید. برای مثال، یک مطب دندانپزشکی می‌تونه با نوشتن مقالاتی در مورد موضوعاتی مثل «هر چند وقت یک بار باید دندان‌ها رو جرم‌گیری کرد؟» ترافیک زیادی برای وب‌سایتش جذب کنه.

۷) از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید

بازاریابی ایمیلی یکی از تبلیغات کم هزینه

بازاریابی ایمیلی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغات اینترنتی یا دیجیتاله و هنوز هم یک کانال بازاریابی موثر و یکی از روش‌های تبلیغات کم هزینه محسوب می‌شه. بازاریابی ایمیلی به شما کمک می‌کنه روابط پایداری با مشتری‌های فعلی خودتون ایجاد و مشتریان بالقوه بیشتری رو جذب کنید. علاوه‌براین، بازاریابی ایمیلی روی تصمیم خرید کاربران هم خیلی تاثیر گذاره. بیشتر از نصف مشتری‌ها حداقل یک بار در ماه پس از خوندن ایمیل شرکت‌ها به وب‌سایت اون‌ها مراجعه کرده یا از اون‌ها خرید می‌کنند.

شما می‌تونید برنامه بازاریابی ایمیلی خودتون رو با ایجاد یک لیست ایمیل شروع کنید. یکی از راه‌های انجام این کار اینه که به مشتری‌هاتون در ازای ثبت نام در لیست ایمیلتون هدیه بدید. به عنوان مثال، «برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی در خبرنامه ایمیلی ما عضو بشید».

 

۸) در شبکه‌های اجتماعی مسابقه برگزار کنید

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی، ارتباط و تعامل موثر با مشتری‌ها رو ساده می‌کنن. یکی از راه‌های افزایش تعامل در این پلتفرم‌ها برگزاری مسابقه و دادن جایزه به کاربرهاست. فرض کنید صاحب یک سالن زیبایی هستید و باید آگاهی از کسب‌وکارتون رو بین مشتریان محلی زیاد کنید. یک مسابقه یا چالش در شبکه اجتماعی به همراه یک هدیه می‌تونه راهی باشه که مشتری‌های قبلی رو به خرید مجدد ترغیب کنه و از اون برای جذب مشتری‌های جدید استفاده بشه. فالوئرهای خودتون رو تشویق کنید محتوای شما رو به اشتراک بذارن و زیر پست‌های شما نظر بدن. اینجوری پست‌های شما بیشتر دیده می‌شن. می‌تونید در ازای این کار به برنده (برندگان) چالش یا مسابقه برگزار شده هم هدیه بدید؛ هدیه‌ای مثل خدمات زیبایی رایگان یا محصولات رایگان مراقبت از پوست و مو.

بیشتر مطالعه کنید:

۰ تا ۱۰۰ تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

سخن پایانی 

برای کسب نتایج خوب از فعالیت‌های بازاریابی لزوما به هزینه‌های سنگین برای تبلیغات نیاز ندارید. ایده‌های تبلیغاتی کم‌هزینه زیادی وجود دارن که به شما کمک می‌کنن بهره‌وری بودجه بازاریابی خودتون رو به بیشترین حد ممکن برسونید، مشتری‌های جدید پیدا کرده و با مشتریان فعلی روابط قوی‌تری ایجاد کنید. در این مقاله ۸ مورد از روش‌های تبلیغات کم هزینه رو معرفی کردیم، با استفاده از این راهکارها می‌تونید مشتری‌ها قدیمی رو حفظ، مشتری‌های قدیمی رو احیا و مشتری‌ها جدید جذب کنید و فروش خودتون رو افزایش بدید. ممکنه همه این استراتژی‌ها با کسب‌وکار شما مطابقت نداشته باشن، اصلا جای نگرانی نیست. از امتحان کردن استراتژی‌های مختلف و شکست خوردن نترسید، مطمئن باشید بالاخره راهکار مناسب خودتون رو پیدا می‌کنید.

کسب‌وکارها در بهترینو ماهانه توسط بیش از ۵ میلیون مشتری دیده می‌شوند