You need to enable JavaScript to run this app.
۰ تا ۱۰۰ تبلیغات اینترنتی + معرفی بهترین روش‌ها

۰ تا ۱۰۰ تبلیغات اینترنتی + معرفی بهترین روش‌ها

کسب‌وکار شما چه اینترنتی باشه و چه مشتری‌هاتون برای خرید حضوری بهتون مراجعه کنن، برای موفقیت نیاز به تبلیغات اینترنتی دارید. چرا که اکثر مردم بیشتر وقت خودشون رو در اینترنت هستن و برای ارتباط و تعامل با مشتری‌ها و تاثیرگذاری بر تصمیم خرید اون‌ها باید در این فضا حضور موثر داشته باشید.

پس همراه ما باشید تا با انواع روشهای تبلیغات اینترنتی و کاربردهای اون‌ها آشنا بشید و بتونید بهترین کانال‌های تبلیغاتی برای کسب‌وکار خودتون رو انتخاب کنید.

انواع تبلیغات اینترنتی

انواع تبلیغات اینترنتی

به مجموعه فعالیت‌های تبلیغاتی که برای معرفی کسب‌وکارها در فضای اینترنت انجام میشه و هدف اون افزایش فروش کسب‌وکارهاست، تبلیغات اینترنتی گفته میشه. فرقی نداره این تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی انجام بشه، موتورهای جست‌وجو یا وب‌سایت‌های مختلف. انواع تبلیغات اینترنتی رو میشه به روش‌های مختلف دسته‌بندی کرد؛ مثل دسته‌بندی بر اساس نوع پرداخت و دسته‌بندی بر اساس نوع محتوا و رسانه تبلیغاتی.

اگر معیار رو نوع پرداخت و محاسبه هزینه در نظر بگیریم؛ تبلیغات اینترنتی شامل موارد زیر میشه:

  • تبلیغات کلیکی یا cpc
  • پرداخت به ازای هزار نمایش یا cpm
  • پرداخت به ازای بازدید ویدیو یا cpv
  •  پرداخت به ازای کانورژن (اقدام خاص) یا cpa
  • و باقی زیرمجموعه‌های این روش مثل پرداخت به ازای نصب یا cpi 

اما دسته‌بندی دیگه که مدنظر ماست، دسته‌بندی بر اساس نوع رسانه و محتوای تبلیغاتی هست. با توجه به این دسته‌بندی مهم‌ترین انواع تبلیغات اینترنتی عبارتند از: 

  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات ویدیویی
  • تبلیغات در موتور جستجو
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات همسان
  • تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل
  • پوش نوتیفیکیشن
  • تبلیغات صوتی
  • ریتارگتینگ

مزایای استفاده از تبلیغات اینترنتی

تصویری از تبلیغ اینترنتی

شاید مهم‌ترین مزیت تبلیغات اینترنتی این باشه که برخلاف تبلیغات سنتی میشه نتایج و عملکرد اون رو کاملا اندازه‌گیری کرد. به‌علاوه تبلیغات آنلاین به نسبت تبلیغات محیطی، چاپی و تلویزیونی خیلی ارزون‌تره. 

همچنین نباید از این نکته هم غافل بشیم که استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و داده‌محور بودن تبلیغات اینترنتی باعث میشه این نوع تبلیغات، قابلیت خوبی برای هدف‌گذاری و بهینه‌سازی عملکرد داشته باشن. در دوره‌ای که کاربرها زمان زیادی از وقتشون رو در طول روز در اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های موبایل هستن، بهترین راه برای انتقال پیام، حضور در این فضاست و تبلیغات اینترنتی هم یکی از ابزارهای این کاره.

معرفی بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی

بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی

مشخصه که برای موفقیت در جذب مشتری و افزایش فروش در کنار تولید محتوای آنلاین، نیاز به تبلیغات هم داریم. اما از بین انواع مختلف تبلیغات اینترنتی، کدوم روش برای کسب‌وکار و هدف ما بهتر جواب میده؟ برای پیدا کردن جواب این سوال باید با انواع مختلف تبلیغات اینترنتی و مزایای هر کدوم آشنا بشیم. به همین دلیل در این بخش از مقاله به معرفی چند مورد از رایج‌ترین و بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی می‌پردازیم. 

تبلیغات در موتور جست‌وجو

اکثر مردم وقتی دنبال کسب اطلاعات در مورد یک خدمت یا محصول جدید هستن به موتورهای جست‌وجو و به‌طور خاص گوگل مراجعه می‌کنن. به همین دلیل رقابت سنگینی بین سایت‌های مختلف برای کسب جایگاه‌های بالاتر در نتایج جست‌وجوی گوگل در جریانه و سئوی خوب جزو الزامات موفقیت کسب‌وکارهای آنلاین و حتی آفلاین به حساب میاد. همین رقابت سنگین و البته طولانی بودن زمان لازم برای نتیجه گرفتن از اقدامات سئو، باعث شده تبلیغات در گوگل یکی از پرطرفدارترین راهکارهای تبلیغاتی بین کسب‌وکارها باشه. 

یک محدودیت برای استفاده از مزایای این نوع تبلیغات اینه که شما نمی‌تونید ترافیک این کمپین‌ها رو روی صفحات شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکارتون بفرستید و حتما نیاز به یک وب‌سایت خواهید داشت. اما به لطف انواع سرویس‌های سایت ساز می‌تونید به سادگی این مشکل رو برطرف کرده و ترافیک باکیفیت این نوع تبلیغات رو به سایتتون سرازیر کنید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

شاید اغراق نباشه اگه بگیم آدم‌ها در عصر جدید در دو دنیای متفاوت زندگی می‌کنن؛ یکی دنیای واقعی و دیگری دنیای مجازی. همین نکته اهمیت بازاریابی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی رو دوچندان می‌کنه. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی انواع گوناگونی داره؛ اما به طور کلی میشه اون رو به دو دسته تقسیم کرد: تبلیغات با استفاده از راهکارهای تبلیغاتی پلتفرم‌های شبکه اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ. با توجه به محدودیت‌هایی که پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام برای کاربران ایرانی لحاظ کردن، در ایران تبلیغات در این شبکه به شکل اینفلوئنسر مارکتینگ یا انتشار پست تبلیغاتی در پیج‌های پربازدید انجام میشه. 

تبلیغات در برنامه‌های موبایل

با توجه به فراگیر شدن استفاده از موبایل‌های هوشمند و برنامه‌های اون‌ها برای کارهایی مثل بازی، آموزش و حتی کار، خیلی از کاربرها بخش قابل‌توجهی از وقتشون رو مشغول استفاده از این برنامه‌ها هستن. به همین دلیل میشه گفت که برنامه‌های موبایل بعد از شبکه‌های اجتماعی، بهترین جا برای تبلیغات اینترنتی به حساب میان. خوبی تبلیغات در برنامه‌های موبایل اینه که به لطف اطلاعاتی که برنامه‌ها از رفتار کاربرهاشون دارن، میشه هدف‌گذاری‌های جمعیت‌شناختی و رفتاری خوبی برای کمپین‌های تبلیغاتی انجام داد.

تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی رایج‌ترین و ساده‌ترین نوع تبلیغات اینترنتی برای پیاده‌سازیه. تبلیغات نمایشی راهکارهای مختلفی داره که باعث میشه برای تمام مراحل سفر مشتری در قیف بازاریابی مناسب باشه. برای مثال کمپین‌های بنری برای افزایش آگاهی از برند مناسبن و کمپین‌های ریتارگتینگ برای مرحله نهایی و ترغیب به خرید.

 تبلیغات ویدیویی 

سرعت انتقال پیام در محتوای بصری نسبت به محتوای متنی بالاتره و در میان محتواهای بصری هم بالاترین سرعت انتقال پیام متعلق به ویدیوست. ویدیوها به لطف افزایش سرعت اینترنت خیلی پرطرفدارتر از گذشته شدن به‌طوری که حتی اینستاگرام که در ابتدای راه‌اندازیش یک پلتفرم مبتنی بر عکس بود، رسما به یک پلتفرم ویدیو محور تبدیل شده. در سال‌های اخیر، تبلیغات ویدیویی در پلتفرم‌های اشتراک ویدیو مثل یوتیوب و آپارات و همچنین پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال مثل فیلیمو و نماوا به علت تاثیرگذاری بالا در افزایش آگاهی از برند خیلی مورد توجه برندهای مختلف قرار گرفتن.

تبلیغات در پلتفرم‌های معرفی کسب‌وکار

یکی از راهکارهای پیدا کردن کسب‌وکارهای آفلاین برای دریافت خدمت مورد نظر در اینترنت مراجعه به سایت‌هاییه که معمولا تحت عنوان پلتفرم معرفی کسب‌وکار شناخته میشن. خوبی این سایت‌ها اینه دسته‌بندی‌های مختلفی (بر مبنای سرویسی که کسب‌وکار ارائه میده و منطقه جغرافیایی) دارن. کاربرها هم می‌تونن علاوه بر دسترسی راحت به اطلاعات، نظرات کاربرهای دیگه رو هم درباره این کسب‌وکارها بخونن و آگاهانه‌تر تصمیم بگیرن. معمولا استفاده از این پلتفرم‌ها رایگانه و در واقع شما می‌تونید با لیست کردن فروشگاه یا کسب‌وکار خودتون از مزایای تبلیغات رایگان بهره ببرید. اما این پلتفرم‌ها خدمات تبلیغاتی هم دارن که می‌تونید برای اینکه کسب‌وکارتون بیشتر در معرض دید کاربرها قرار بگیره از اون‌ها کمک بگیرید. بهترینو  هم یک پلتفرم بومی برای معرفی کسب‌وکاره که می‌تونید از اون برای جذب مشتری و افزایش فروش کسب‌وکارتون استفاده کنید.

حرف آخر

در این مقاله با تعریف کلی تبلیغات اینترنتی آشنا شدیم و گفتیم که مزایای اصلی اون نسبت به روش‌های دیگه تبلیغات، به‌صرفه بودن و قابلیت اندازه‌گیری نتایج و عملکرد کمپین‌های تبلیغاتیه. اما تبلیغات آنلاین انواع مختلفی داره که لزوما همه اون‌ها برای هر کسب‌وکاری موثر نیستن و حتی ممکنه بعضی از اون‌ها نتیجه‌ای جز اتلاف هزینه برای کسب‌وکار نداشته باشن. به همین دلیل توصیه می‌کنیم پیش از انتخاب نوع تبلیغات، به دقت هدف نهایی کمپین و جامعه مخاطبین اون رو مشخص کنید. بعد از این مرحله هستش که می‌تونید بهترین گزینه رو از بین انواع روشهای تبلیغات اینترنتی برای هر کدوم از مراحل قیف بازاریابی‌تون انتخاب کنید.

کسب‌وکارها در بهترینو ماهانه توسط بیش از ۵ میلیون مشتری دیده می‌شوند