You need to enable JavaScript to run this app.
ایده برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک

10 ایده برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک

تبلیغات در کسب و کارهای کوچک و بزرگ مثل یک کاتالیزور یا همون تسریع‌کننده عمل می‌کنه. در واقع تبلیغات به شما کمک می‌کنه تا سریع‌تر از روند طبیعی، خودتون رو به بازار و مخاطب‌ها معرفی کنید و بخشی از مراجعه‌کننده‌های بازار رو به سمت کسب‌وکارتون بکشونید. میشه گفت تا حدودی نوع تبلیغات در کسب و کارهای کوچک با بزرگ متفاوته. کسب‌وکارهای بزرگ می‌تونن از رسانه‌های ارتباط جمعی و عمومی مثل تلویزیون و رادیو یا روزنامه‌های کثیرالانتشار استفاده کنن و خودشون رو به راحتی به جامعۀ هدفی که دارن معرفی کنن. اما کار برای کسب‌وکارهای کوچک شاید کمی سخت‌ترباشه. چون اون‌ها دسترسی کمتری به مخاطبان دارن و برای جذب مشتری باید خلاقیت بیشتری به خرج بدن.

اگر شما هم به فکر تبلیغ کسب‌وکار کوچک یا استارت آپ خودتون یا افزایش مشتری‌ها و فروش بیشتر هستید باید به فکر ایده‌های جذاب، خلاقانه و متفاوت باشید. ما این‌جا هستیم تا چندتا ایدهٔ جالب و کاربردی رو بهتون معرفی کنیم که با کمک اون‌ها روزهای پررونقی رو تجربه کنید. پس برای ایده گرفتن و طراحی تبلیغات خفن و جذاب تا آخر این نوشته با ما همراه باشید!

چند ایده برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک

تبلیغات کسب و کارهای کوچک

ممکنه برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک ایده‌های مختلفی ببینید یا به ذهنتون برسه. قبل از این‌که ایده‌ای رو انتخاب کنید بهتره بررسی کنید که آیا این ایده به درد کسب‌وکار شما می‌خوره یا نه. در ادامه چند ایدهٔ تبلیغات در کسب و کار کوچک رو بهتون معرفی می‌کنیم تا با توجه به نوع کسب‌وکار و نیازتون یک یا چندتا از اون‌ها رو انتخاب کنید و به کمک اون‌ها رونق رو به کار و کاسبی خودتون اضافه کنید:

۱. کسب‌وکارتون رو در پلتفرم‌های معرفی کسب‌وکار ثبت کنید

یکی از راه‌هایی که مثل یک آسانسور پرقدرت شما رو به بالاترین و اولین جایگاه گوگل می‌بره، ثبت شغلتون در پلتفرم‌های معرفی کسب‌وکاره. بهترینو یکی از همین پلتفرم‌هاست که بهترین محل برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک و معرفی اون‌ها به مشتریان‌شون به حساب میاد. حتی اگه در دنیای مجازی فعالیت هم نداشته باشید و هیچ پیج اینستاگرام یا وب‌سایتی رو برای کار خودتون راه‌اندازی نکرده باشید، به کمک بهترینو و ثبت آگهی در اون می‌تونید اولین نتیجه‌ای باشید که موتور جست‌وجوی گوگل به اون می‌رسه. 

علاوه‌براین، بهترینو این امکان رو برای مشتری‌ها فراهم کرده تا تجربه‌های خودشون رو به اشتراک بزارن. این بیان تجربه‌ها به مشتری‌های جدید کمک می‌کنه تا با شما و خدماتی که ارائه می‌دید آشنا بشن و با خیال راحت به شما مراجعه کنن.

۲. از گوگل کمک بگیرید

گوگل ادز و گوگل مپ دوتا از ابزارهای گوگل هستن که می‌تونن در تبلیغات به کمک شما بیان. با ثبت محدودۀ کسب‌وکارتون در گوگل مپ، کسانی که در موقعیت شما به دنبال کسب‌وکارهای مشابه می‌گردن، شما رو می‌بینن و گوگل ادز تبلیغات شما رو در صدر نتایج جست‌وجوها نگه می‌داره. البته علاوه‌بر گوگل مپ می‌تونید در نقشه‌هایی مثل نشان و بلد هم محدودۀ کسب‌وکار خودتون رو مشخص کنید.

برای استفاده از امکانات گوگل ادز باید هزینه کنید و سایت داشته باشید ولی برای ثبت کسب‌وکار در گوگل مپ هیچ کدوم نیاز نیست.

تبلیغات کسب و کارهای کوچک در گوگل مپ

۳. تبلیغات رو با مشتری همراه کنید

یکی از راه‌هایی که می‌تونه برای کسب‌وکارهای کوچک و محلی مثمر ثمر باشه، اینه که راه خودشون رو به خونۀ مخاطب‌هاشون باز کنن. روی پاکت یا باکس اجناس‌تون تبلیغات برندتون رو انجام بدید یا با یک اشانتیون کوچک که با اسم برندتون تزئین شده مشتری رو خوشحال کنید. مثلا یک خودکار، تیشرت، ماگ یا حتی گلدون کاکتوس روی خرید مشتری قرار بدید. این‌جوری مشتری تا زمانی که از اون هدیه استفاده می‌کنه، برند شما جلوی چشم‌هاش قرار داره و ناخودآگاه باز برای خرید به شما مراجعه می‌کنه.

۴. از ظرفیت سایر کسب‌وکارها استفاده کنید

برای این‌که خودتون رو به مشتری‌های دیگر کسب‌وکارها معرفی کنید، می‌تونید با اون‌ها توافق کنید. برای مثال در قبال تامین پاکت خرید، کاتالوگ یا برگۀ تبلیغات شما رو هم به مشتری‌ها ارائه بدن. مثلا نایلون خرید سوپرمارکت محل رو تامین می‌کنید و اون هم در مقابل تبلیغ یا کارت ویزیت شما رو روی خرید مشتری قرار میده. برای گرفتن نتیجهٔ بهتر از این روش، می‌تونید از کسب‌وکارهای مرتبط با کسب‌وکار خودتون استفاده کنید. مثلا با یک پارچه فروشی توافق کنید تا تراکت‌های خیاطی شما رو به مشتری‌های خودش ارائه کنه.

۵. از مشتری‌های سابق کمک بگیرید

مشتری‌های سابق و ثابت می‌تونن پل رسیدن شما به مشتری‌های جدید باشن. می‌تونید در ازای ارائۀ تخفیف معرفی، از مشتری‌های فعلی بخواید که شما رو به دوستان و آشناهای خودشون معرفی کنن. کدهای تخفیف همیشه باعث میشن تا تعلق خاطر مشتری‌ها به مجموعۀ شما بالا بره و حتی بدون درخواست شما، کسب‌وکارتون رو به دیگران معرفی کنن. با ارائۀ کد معرفی به مشتری‌ها امکان بهره‌مندی کسب‌وکارتون از تبلیغات دهان‌به‌دهان رو بیشتر می‌کنید. 

شما می‌تونید با کمک یک نرم افزار باشگاه مشتریان انواع کد تخفیف از جمله کد معرفی رو برای مشتری‌هاتون ارسال کنید.

تبلیغات دهان به دهان

۶. مراسم افتتاحیه برگزار کنید

می‌تونیم با اطمینان بگیم که یکی از بهترین راه‌های تبلیغات کسب و کار و مشاغل تازه تاسیس فیزیکی، برگزاری مراسم افتتاحیه فروشگاه به حساب میاد. می‌تونید از چند روز قبل تراکت‌هایی رو بین اهالی محل پخش کنید و اون‌ها رو از افتتاح قریب‌الوقوع مغازه‌تون مطلع کنید. بهتره برای اون روز پذیرایی و تخفیف‌های ویژه در نظر بگیرید. برگزاری یک مسابقه یا رویداد خانوادگی هم می‌تونه به کیفیت مراسم کمک کنه.

۷. از کد QR استفاده کنید

می‌تونید یک گوشه از سایت یا روی کارت‌های ویزیت فروشگاه از QR کد استفاده کنید. حتی می‌تونید از خلاقیت بیشتری کمک بگیرید و این کد رو رو برگه‌های بزرگ چاپ کنید و پشت شیشه فروشگاه یا مغازهٔ خودتون بچسبونید تا رهگذرها هم بتونن با اسکن کردن کد، اطلاعات یا وب‌سایت شما رو مشاهده کنن.

۸. با فضای مجازی دوست باشید

حتی اگه در فضای مجازی خدمات ارائه نمی‌دید یا فروش ندارید هم یک پیج در اینستاگرام راه‌اندازی کنید. در این پیج می‌تونید علاوه بر فروش، خدمات خودتون رو معرفی کنید و محتواهایی مفید و مرتبط قرار بدید. همچنین می‌تونید از مشتری‌هاتون بخواید تا رضایت خودشون از محصولات شما رو براتون ارسال کنن یا با تگ کردن پیج شما، در صفحهٔ شخصی خودشون قرار بدن. 

تبلیغات شبکه های اجتماعی در کسب و کارهای کوچک

البته شبکه‌های اجتماعی دیگه مثل توییتر و روبیکا هم می‌تونن بستر مناسبی برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک باشن. همچنین با ساخت یک وب‌سایت هم می‌تونید فعالیت خودتون رو در فضای مجازی گسترش بدید.

۹. ایونت‌ها و رویدادها رو از دست ندید

با رصد اخبار مرتبط با کسب‌وکارتون، از ایونت‌ها، نمایشگاه‌ها و رخدادهای داخل صنف فعالیت خودتون مطلع بشید. معمولا مشتری‌هایی که در این‌جور رویدادها از شما خرید می‌کنن بعدا هم به سراغ شما میان. همچنین خیلی از مشتری‌های عمده و سازمان‌ها، مشاغل طرف قرارداد خودشون رو در این دست رویدادها انتخاب می‌کنن.

برگزاری ایونت یا شرکت در یک رویداد

۱۰. اسپانسر بشید

هرچند که اسپانسر شدن نیاز به سرمایۀ زیادی داره، اما می‌تونید در ابعاد کوچک اون رو امتحان کنید. برای مثال اگه محصولات مربوط به کودک می‌فروشید با چندتا مهدکودک نزدیک به خودتون صحبت کنید تا با هزینۀ شما مسابقه برگزار کنن و جایزۀ برنده از محصولات شما باشه.

بهترین روش تبلیغات کسب و کارهای کوچک

در این مطلب تنها چندتا ایدۀ تبلیغات کسب و کارهای کوچک مطرح شدن تا شما با الهام گرفتن از اون‌ها و نیازسنجی بتونید بهترین راه‌های تبلیغات کسب‌وکار کار کوچک خودتون رو پیدا کنید. البته یادتون نره که قبل از تمام این ایده‌ها و ایده‌هایی که به ذهن خودتون می‌رسه، این کیفیت محصول یا خدمت شماست که می‌تونه اولین تبلیغ کننده کسب‌وکارتون باشه. پس قبل از هرچیزی کیفیت کار خودتون رو به بالا ببرید و در کنار اون برای رشد سریع‌تر از ایده‌های تبلیغات کسب و کارهای کوچک کمک بگیرید.

کسب‌وکارها در بهترینو ماهانه توسط بیش از ۵ میلیون مشتری دیده می‌شوند