You need to enable JavaScript to run this app.
کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی چیست؟ ۷ نمونه کمپین تبلیغاتی جذاب ایرانی و خارجی

کمپین تبلیغاتی (Advertising Campaign) در نگاه اول شاید یک عبارت عجیب به نظر برسه اما باید گفت که همه ما در طول روز بارها با کمپین‌های تبلیغاتی مختلف مواجه می‌شیم.

شاید بپرسید کجا؟ تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی، بیلبوردهای سطح شهر، ایمیل‌های تبلیغاتی، پیامک‌های تبلیغاتی، ایمیل مارکتینگ و تبلیغات رادیویی که روزانه اون‌ها رو می‌بیند در اصل یک کمپین تبلیغاتی به حساب میان.

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی (Advertising Campaign) به چند نوع فعالیت تبلیغاتی مختلف می‌گن که به شکل یکپارچه و در یک بازه زمانی مشخص، پیام تبلیغاتی برند رو به گوش مخاطب هدف می‌رسونه. به عبارت دیگه زمانی که شما در تلویزیون، رادیو، اینستاگرام، مجله و… تبلیغات یک برند خاص رو می‌بینید، در واقع برند مورد‌نظر یک Advertising Campaign اجرا کرده. معمولا برای اثر‌بخشی بیشتر، قبل از راه انداختن کمپین یک تیم متخصص بازاریابی تمام جوانب رو برای انتقال پیام به مخاطب، با دقت بررسی می‌کنن.

چرا کمپین تبلیغاتی برای کسب و کارها اهمیت داره؟

  • Advertising Campaign باعث میشه تا پیام یک کسب‌وکار به گوش مخاطبین هدف برسه.
  • Advertising Campaign تاثیر زیادی در رشد کسب‌کار و به دست آوردن سود بیشتر داره.
  • برگزاری کمپین کمک می‌کنه تا پیام سریع‌تر به مخاطب هدف منتقل بشه چون قبل برگزاری کمپین، مخاطبین هدف با‌دقت زیاد بررسی میشن.
  • برگزاری کمپین تاثیر زیادی در برقراری تعامل بین مخاطبین و برند داره.

انواع کمپین تبلیغاتی

عکس انواع کمپین تبلیغاتی

بدون شک هدف تمام کمپین‌های تبلیغاتی جذب مشتری برای کسب‌وکار مورد‌نظر هست. به همین دلیل کمپین‌ها انواع مختلفی دارن:

کمپین پیامک مارکتینگ

فرستادن پیامک رایج‌ترین راه برای جلب توجه مخاطبین هست. معمولا در متن پیامک علاوه‌بر پیام برند، یک شماره تماس و لینک سایت نوشته می‌شه‌ چون با این کار مخاطب سریع‌تر به کسب‌وکار دسترسی پیدا می‌کنه.

کمپین ویدیو مارکتینگ

ویدیوهای تبلیغاتی که در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی هر روز مشاهده می‌کنیم همون ویدیو مارکتینگ به حساب میان. این کمپین باعث آشنایی مخاطبان با برند و محصولات جدید اون می‌شه.

کمپین شبکه‌های اجتماعی

همون‌طور که از اسم این کمپین مشخصه، کسب‌وکارها برای معرفی برند، جذب مخاطب، تعامل با مشتریان و افزایش فروش از شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌کنن.

کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

این نوع کمپین یکی از پرطرفدارترین انواع Advertising Campaign به حساب میاد. چون تبلیغات برند توسط یک اینفلوئنسر یا همون فرد تاثیر‌گذار صورت می‌گیره.

کمپین ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از انواع کمپین تبلیغاتی محسوب می‌شه که در اون یک محتوای یکسان برای تمام مخاطبین ارسال می‌شه. معمولا این محتوا شامل متن، تصویر جذاب، نظر‌سنجی، خبرنامه و … هست.

کمپین موتورهای جست‌وجو

در عصر حاضر اکثر مردم از موتورهای جست‌وجو مثل گوگل برای پیدا کردن جواب سوالات‌شون استفاده می‌کنن‌. به همین دلیل هم هست که در سال‌های اخیر تبلیغات محیطی کم‌رنگ‌تر و تبلیغات در گوگل (مثل گوگل ادز) پرطرفدارتر شدن.

ویژگی‌های بهترین کمپین تبلیغاتی چیست؟

۱) باعث تمایز برند نسبت به سایر رقبا بشه.

۲) یک هدف مشخص داشته باشه و بر روی همون هدف تمرکز کنه.

۳) ایده‌های کمپین، منحصر‌به‌فرد و نو باشن.

۴) جلوه‌های بصری که در انواع کمپین تبلیغاتی استفاده می‌شه باید جذاب و خیره‌کننده باشه.

۵)‌ پیام برند رو به زبان ساده منتقل کنه.

۶) از تبلیغات خلاقانه در کمپین استفاده بشه.

۷) کمپین باید بتونه با مخاطبین ارتباط داشته باشه و با اون‌ها تعامل برقرار کنه.

۸) داستان و تاریخچه برند رو باید مخاطب بگه.

۹) کمپین باید بتونه دیدگاه مشتری رو دربارهٔ هویت برند تغییر بده.

۱۰) یک کمپین خوب باید بتونه مخاطب مناسب برای کسب‌وکار جذب کنه.

۷ نمونه کمپین تبلیغاتی جذاب ایرانی و خارجی

در بخش‌های قبل با مفهوم Advertising Campaign آشنا شدین. حالا نوبت این رسیده که چند نمونه‌ کمپین تبلیغاتی جذاب ایرانی و خارجی رو نام ببریم:

۱) کاله

عکس کمپین تبلیغاتی کاله

شرکت کاله برای معرفی پنیرهای کم چرب خودش از شعار "حس سبکتر، چربی کمتر" استفاده کرده. علاوه‌براین برای انتقال بهتر این پیام، یک تصویر گرافیکی جذاب هم چاشنی شعار خودش قرار داده و پنیر کم‌چرب رو به شکل ابر در آورده.

۲) بلوبانک

عکس کمپین تبلیغاتی بلوبانک

بلو بانک یک بانک کاملا اینترنتی و آنلاینه که شعبه فیزیکی نداره‌. به همین دلیل شعار اصلی کمپین تبلیغاتی برند این بانک "زمین بازی را عوض کردیم" هست. در واقع باید گفت که بلو‌ بانک با همین شعار تونسته برای خودش مشتری جذب کنه.

۳) اسنوا

بیلبورد تبلیغاتی اسنوا

برند ایرانی اسنوا از شعار "فقط یه ایرانی میدونه" و تصویر سلبریتی مشهور (محسن کیایی) برای راه انداختن کمپین خودش استفاده کرده. کمپین این برند تا الان تونسته تاثیر خوبی روی مخاطب عام داشته باشه و میزان فروش این برند رو بالا ببره.

۴) برند نایک

شعار تبلیغاتی نایک

بدو شک کمتر کسی هست که برند نایک رو نشناسه، این برند یکی از تولید‌کننده‌های مشهور کفش‌های ورزشی در جهانه. این برند با شعار "می خواهی ۵ مایل بدوی؟ فقط انجامش بده!" تونست میزان فروش کفش‌های ورزشی خودش رو چند برابر کنه. در واقع همین شعار باعث تشویق و ترغیب مردم به دویدن شد چون استفاده از کفش مناسب، دویدن رو آسون‌تر می‌کنه.

۵) شرکت فرآوری شیر کالیفرنیا

عکس تبلیغات شیر

شرکت فرآوری شیر کالیفرنیا با شعار "شیر داری؟" تونست میزان فروش شیر این برند رو در کالیفرنیا تا ۷ درصد بالا ببره. در واقع این شعر، مخاطبینی که اهل مصرف شیر هستن رو به فکر فرو می‌بره که داخل یخچالشون شیر هست یا نه؟ بدون شک وقتی فرد به خاطر بیاره که شیر نداره، برای خریدن شیر به فروشگاه مراجعه می‌کنه.

۶) شرکت اپل

عکس لپ تاپ مک

جمله "از مک استفاده کن" شعاری هست که اپل برای تبلیغ سیستم عامل خودش به کار برد. در این کمپین شرکت اپل مزایای استفاده از این سیستم عامل رو به صورت قابل فهم برای مخاطب توضیح داد.

۷) فست فود burger king

کمپین تبلیغاتی برگر کینگ

همون‌طور که می‌دونین مردم شهرهای بزرگ در طول روز، بیشتر زمان خودشون رو در ترافیک طی می‌کنن. فست فود burger king از همین معضل تونست میزان فروش خودش رو بالا ببره. چون این فست فود در Advertising Campaign خودش از شعار "از ترافیک لذت ببر" استفاده کرد. در تیزر تبلیغاتی که توسط این برند منتشر شد، پیک موتوری برای رانندگان گرسنه که در ترافیک گیر افتادن، برگر می‌برد.

کلام آخر

کمپین تبلیغاتی یک راه عالی برای جذب مشتری و افزایش فروش به حساب میاد. به همین دلیل در این مطلب انواع کمپین، ویژگی‌های یک کمپین خوب و ۷ نمونه از انواع کمپین تبلیغاتی که باعث افزایش فروش محصولات برند شده رو بیان کردیم.

کسب‌وکارها در بهترینو ماهانه توسط بیش از ۵ میلیون مشتری دیده می‌شوند