You need to enable JavaScript to run this app.
افیلیت مارکتینگ چیست و چجوری به جذب مشتری کمک می‌کنه؟

افیلیت مارکتینگ چیست و چجوری به جذب مشتری کمک می‌کنه؟

یکی از جدیدترن روش‌های بازاریابی که این روزها به شدت مورد استقبال قرار گرفته، افیلیت مارکتینگ نام داره. در ایران از این روش بازاریابی با اسامی همکاری در فروش، بازاریابی آشناسازی و بازاریابی پورسانتی یاد میشه. در سیستم افیلیت مارکتینگ علاوه‌بر خریدار و فروشنده یک نفر به عنوان واسطه هم نقش‌آفرینی می‌کنه که کالای فروشنده رو به خریدار معرفی می‌کنه.

 اما آیا به طور دقیق می‌دونید افیلیت مارکتینگ چیه و با چه مکانیزمی به جذب مشتری‌ برای کسب‌وکارها کمک می‌کنه؟ اگر جوابتون به این سوال منفیه نگران نباشید! ما این‌جا هستیم تا این سیستم جدید بازاریابی رو به شما معرفی کنیم. پس برای پیدا کردن جواب سوال  " affiliate marketing چیست " برای چند دقیقه با ما همراه باشید!

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ نوعی همکاری در فروش  هست. در این روش بازاریابی مشارکتی چهار عامل دخیل هستن. فروشنده، خریدار، کالا و معرف عواملی هستن که فرایند افیلیت مارکتینگ رو کامل می‌کنن. این نوع از بازاریابی، 20 سال پیش برای اولین بار توسط شرکت آمازون استفاده شد و با توجه به سود قابل توجهی که به فروشنده و واسطه رسید خیلی زود به یکی از بزرگ‌ترین روش‌های بازاریابی در دنیای تجارت اینترنتی تبدیل شد.

پایۀ افیلیت مارکتینگ روی معرفی می‌چرخه. تنها کاری که بازاریاب یا همون معرف انجام میده اینه که با تبلیغات ترافیک بازدید کنندگانی که به پیج یا وب‌سایت خودش میان رو به سمت محصول یا خدمات فروشندهٔ اصلی راهنمایی می‌کنه و در مقابل هر فروش، پورسانت و کمیسیون دریافت می‌کنه. در واقع در هر فروش فروشنده اصلی، بخشی از سود حاصله به معرف تعلق داره.

مزایای افیلیت مارکتینگ

مزایای افیلیت مارکتینگ

از افیلیت مارکتینگ به عنوان یکی از بهترین روش‌های بازاریابی یاد میشه. در ادامه مزایای این نوع همکاری در فروش رو برای فروشنده و معرف با هم مرور می‌کنیم:

۱) امن و بدون ریسک بودن برای فروشنده

از اون‌جایی که فروشنده بعد از تموم شدن فرآیند فروش، کمیسیون بازاریاب معرف رو پرداخت می‌کنه، میشه گفت این روش یکی از کم ریسک‌ترین روش‌های بازاریابی و جذب مشتری برای اون‌ کسب‌وکاره. البته گاهی ممکنه قرارداد بین فروشندهٔ اصلی و واسطه متفاوت باشه. مثلا توافق شده باشه که بعد از تعداد معینی کلیک روی لینک سایت یا نصب یک اپلیکیشن خاص کمیسیون به معرف پرداخت بشه. به طورکلی میشه گفت در افیلیت مارکتینگ، کارفرما کمیسیون طرف دوم رو بعد از انجام کار مدنظرش به اون پرداخت می‌کنه.

۲) راحتی کار برای معرف

در این نوع بازاریابی، معرف بدون این‌که به محل کار بره یا این‌که در فرایند تامین، انبار و ارسال کالا دخیل باشه؛ از فروش اون سود می‌بره. در مورد خدمات هم به همین شکله. تصور کنید قصد دارید تا با تبلیغ سالن زیبایی مشتری‌های اون رو افزایش بدید. برای این کار حتی نیاز نیست شما یک‌بار هم سالن رو از نزدیک دیده باشید یا از خدمات اون استفاده کرده باشید. همین‌که پیج یا سایتی داشته باشید که مشتری‌های این حیطه، اون رو بازدید کنن برای انجام کارتون کافیه.

افیلیت مارکتینگ چجوری به جذب مشتری کمک می‌کنه؟

جذب مشتری با افیلیت مارکتینگ

اما آیا می‌دونید افیلیت مارکتینگ چطور برای شما مشتری جذب می‌کنه؟

  • با کمک افیلیت مارکتینگ به بازارهای گسترده‌تری دست پیدا می‌کنید: وقتی شما از یک بازاریاب معرف برای فروش کالای خودتون استفاده می‌کنید در واقع تمام محل‌هایی که بازاریاب به کمک اون‌ها محصولتون رو عرضه می‌کنه به بازار شما تبدیل میشن. حتی اگه شما و بازاریاب در یک محدوده جغرافیایی قرار داشته باشید اون ممکنه به کمک تبلیغات محلی بازار فروش شما رو گسترش بده و محصول شما رو به خریداران محلی هم عرضه کنه.
  • اعتماد بیشتری کسب می‌کنید: زمانی که سایت‌ها یا پیج‌های افیلیت مارکتینگ زیادی محصول شما رو معرفی می‌کنن، خریداران با اعتماد بیشتری برای خرید به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنن. در واقع به کمک افیلیت مارکتینگ می‌تونید بدون پیش‌پرداخت برای تبلیغات، به طور گسترده محصول خودتون رو به مخاطب‌ها معرفی کنید و اعتماد اون‌ها رو جذب کنید. این کار به برندسازی محصول شما کمک قابل توجهی می‌کنه.
  • رشد سریع و کم‌هزینه: گستردگی شبکه افیلیت مارکتینگ به کسب‌وکار شما کمک می‌کنه تا با حداقل هزینه رشد سریعی رو تجربه کنه و خیلی زود به عنوان یک برند شناخته شده جایگاه خودش رو در بین مشتری‌ها پیدا کنه. قطعا ثمرۀ این رشد سریع، جذب مشتری بیشتره.
  • کمک به جذب مشتری جدید: با گسترش شبکه بازاریاب‌های افیلیت کسب‌وکارتون، علاوه‌بر مشتری‌های قدیمی به دریایی از مشتری‌های جدید هم دست پیدا خواهید کرد.

چگونه با کمک افیلیت مارکتینگ فروش بیشتر رو تجربه کنیم

افزایش فروش با بازاریابی پورسانتی

تا این‌جا مزایای همکاری در فروش و چگونگی افزایش مشتری به کمک اون رو گفتیم. بهتره بدونید که افزایش مشتری بالقوه دقیقا  به معنای فروش نیست. در واقع این‌که بازدیدکننده‌ای که از صفحۀ بازاریاب افیلیت به صفحۀ  شما اومده رو به مشتری بالفعل تبدیل کنید هنر شماست نه افیلیت مارکتینگ. راهکارهایی وجود دارن که با عمل کردن به اون‌ها شانس این‌که بازدیدکنندۀ منفعل به خریدار مشتاق تبدیل بشه بالا میره:

  • بازاریاب‌های افیلیتی مرتبط با حیطۀ کاری‌تون انتخاب کنید.
  • برای بهینه کردن مطالب سایت‌تون از سئو کمک بگیرید.
  • با طراحی فراخوان و کال تو اکشن اختصاصی و شخصی سازی شده رغبت مشتری رو برای خرید افزایش بدید.
  • برای وفادار کردن مشتری‌های قبلی و جذب مشتری جدید از باشگاه مشتریان کمک بگیرید.
  • برای اعتمادسازی، اینماد، نشان ملی ثبت، تلفن معتبر و آدرس دقیق کسب‌وکارتون رو در فروشگاه اینترنتی‌تون قرار بدید.
  • با برگزاری جشنواره‌ها و ارائه تخفیفات وسوسه کننده، شانس فروش خودتون رو افزایش بدید.
  • در مورد محصول یا خدمات‌تون توضیحات کافی و اطلاعات دقیق در اختیار مشتری بذارید.
  • با قرار دادن قسمت چت آنلاین در فروشگاه‌تون امکان گرفتن مشاوره و پرسیدن سوال رو برای بازدیدکننده‌ها به وجود بیارید.
  • برای این‌که مشتری‌های بالقوه بتونن راحت‌تر برای خرید تصمیم بگیرن، نظرات خریدارهای قبلی رو در معرض دید اون‌ها قرار بدید.
  • برای ترغیب به خرید از قدرت اشانتیون و جایزه غافل نشید.
  • ارسال رایگان یا پرداخت درب منزل می‌تونن راه‌هایی موثر در افزایش فروش شما باشن.
  • با ارائهٔ خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات ارائه شده، احتمال فروش خودتون رو بالا ببرید.
  • مراحل ثبت خرید رو کوتاه و ساده کنید تا خریدار سبد خریدش رو نصفه و نیمه رها نکنه.>

و کلام آخر

افیلیت مارکتینگ یکی از کم‌هزینه‌ترین، کم‌ریسک‌ترین و موثرترین راه‌های بازاریابی و تبلیغ محصول یا خدمات شماست. با کمک افیلیت مارکتینگ اصولی و مناسب کسب‌وکارتون تعداد زیادی مشتری بالقوه رو از افیلیت مارکت‌ها به صفحه فروش خودتون خواهید کشوند. اما در نهایت هم این شمایید که باید بتونید با کمک گرفتن از راهکارهای فروش بیشتر، بازدیدکننده‌های خنثی و منفعل رو قانع کنید تا از شما خرید کنن. با ترکیب افیلیت مارکتینگ اصولی و فنون فروش روزهای پرمشتری و پررونقی رو تجربه کنید!

کسب‌وکارها در بهترینو ماهانه توسط بیش از ۵ میلیون مشتری دیده می‌شوند