You need to enable JavaScript to run this app.
یک آگهی تبلیغاتی خوب، چه مشخصات و ویژگی‌هایی دارد؟

یک آگهی تبلیغاتی خوب، چه مشخصات و ویژگی‌هایی دارد؟

به احتمال زیاد این رو دیگه همۀ کسانی که دستی بر آتش کسب‌وکار و تجارت دارن می‌دونن که تبلیغات سرمایه‌گذاریه نه هزینه، البته نه هر تبلیغاتی. بعضی اوقات یک تبلیغ بد جای این‌که یار کسب‌وکار شما باشه باری میشه روی دوش اون. پس اگه قصد تبلیغ کردن کار و کاسبی خودتون رو دارید دست نگه دارید! قبل از هر چیزی باید بدونید که مشخصات یک آگهی تبلیغاتی خوب چیه. در واقع این‌که ویژگی یک تبلیغ خوب رو بشناسید به شما کمک می‌کنه تا بهینه تبلیغ کنید.

یعنی چی؟ یعنی با کمترین هزینه و صرف زمان، بیشترین مخاطب رو به سمت کسب‌وکار و حرفۀ خودتون جذب کنید. پس اگه دنبال یک تبلیغ بهینه و کار درست هستید، پیشنهاد می‌کنیم به گیرنده‌هاتون دست نزنید و تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات یک آگهی تبلیغاتی خوب

مشخصات یک آگهی تبلیغاتی خوب

از هر چیزی که بگذریم، دونستن ویژگی‌ها و مشخصات یک آگهی تبلیغاتی خوب خوش‌تر است! پس بیاید با هم چند ویژگی یک تبلیغ خوب رو بررسی کنیم:

ظاهر و زیبایی

همون‌طور که باباطاهر عریان هم میگه:« هرچه دیده بیند دل کند یاد». در واقع اولین عضوی که با تبلیغ و آگهی تبلیغاتی ارتباط برقرار می‌کنه چشمه. این چشم‌ها هستن که مشخص می‌کنن آیا آگهی تبلیغاتی مقابل اون‌ها ارزش بررسی داره یا نه!! پس برای موفقیت، آگهی تبلیغاتی شما باید چشم‌گیر باشه و جذابیت بصری داشته باشه. استفاده از رنگ‌های مناسب، طراحی و فونت‌های خلاقانه و تصاویر بی‌نظیر می‌تونه چشم‌ها رو قانع کنه تا وقت بیشتری برای دیدن و خوندن آگهی تبلیغاتی شما بذارن. همچنین باید بین ظاهر آگهی و محتوای اون هماهنگی وجود داشته باشه.

مخاطب‌محوری

موقع طراحی یک تبلیغ باید از نگاه مشتری اون رو ببینید. یعنی بررسی کنید که کدوم طراحی باعث جذب مشتری میشه؛ کدوم پیام اون رو مشتاق به خرید می‌کنه و چه اطلاعاتی رو لازم داره تا اقدام به خرید کنه. در واقع شما با شناخت دقیق مخاطب و طراحی تبلیغ بر اساس اون باید بتونید به نیازها و مشکلات اون پاسخ بدید.

هدفمندی

آگهی تبلیغاتی شما باید هدفمند باشه. یعنی دقیقا مشخص باشه که چه گروهی از مخاطبان رو د ر بر می‌گیره. در واقع موقع طراحی آگهی باید دقیقا بدونید که مخاطب شما چه سنی داره، از کدوم جنسیته و نیازها و علایق اون چه چیزهایی هستن تا بتونید بر اساس این اطلاعات، تبلیغ خودتون رو مناسب جامعۀ هدفتون شخصی‌سازی کنید.

تبلیغات هدفمند و یکپارچه

منحصربه‌فردی و خلاقیت

حتما برای شما هم پیش اومده که یک آگهی تلویزیونی یا حتی یک بیلبورد خیابونی برای مدت‌ها ذهنتون رو درگیر خودش کنه. برای تبلیغات کسب و کار هر چقدر که طراحی و ساخت، خلاقانه‌تر و منحصربه‌فردتر باشه، اون رو در ذهن مخاطب موندگارتر می‌کنه. مثلا تبلیغات پفک مینو، سس دلپذیر یا کفش نهرین که در دهه 70 از تلویزیون پخش می‌شدن هنوز برای مخاطب اون‌ها آشنا و خاطره‌انگیزن.

قابلیت درگیرکنندگی

یکی از کارهایی که کمک می‌کنه نام و برند شما در ذهن مخاطب بمونه و بین صدها کالا محصول شما رو انتخاب کنه، اینه که ذهنش رو به کمک تبلیغات درگیر کنید. این مورد در بیلبوردهای خیابونی خیلی کارایی داره. برای مثال یک سلسله و مجموعۀ تبلیغات رو طراحی کنید که به صورت سریالی شما رو معرفی کنه و با ایجاد علامت سوال مخاطب رو ترغیب کنه تا تبلیغات شما رو دنبال کنه. در این مورد اگه خوب عمل کنید ممکنه قبل از این‌که پازل تبلیغاتی شما تکمیل شه، مخاطب خودش به دنبال پیدا کردن جواب بره و برند شما همیشه ته ذهنش جا خوش کنه.

قابلیت به‌خاطر سپردن

با کمک المان‌های چشمی قوی، شعارهای تبلیغاتی جذاب و قابل یادآوری و عناصری که تبلیغ رو از دیگران متمایز می‌کنند، اون رو برای همیشه یا برای مدتی طولانی در خاطر مخاطب نگه داره.

آگهی تبلیغاتی ماندگار

پیام قوی و کوتاه

هر آگهی تبلیغاتی در دل خودش یا به‌طور آشکار یک پیام رو به مخاطبان خودش مخابره می‌کنه. این پیام باید مفید و مختصر به مخاطب بگه که اون تبلیغ چه مزایایی داره و کدوم نیازهای مشتری رو رفع می‌کنه. هرچقدر که پیام آگهی ساده فهم‌تر باشه، اون آگهی موفق‌تر عمل می‌کنه.

هماهنگی و انطباق با برند

آگهی باید با برندی که تبلیغ می‌کنه هماهنگ باشه و حال و هوا و فضای محصول یا خدمت مورد تبلیغ رو به مخاطب تزریق کنه. همچنین ویژگی یک تبلیغ خوب اینه که درصورت به وجود اومدن تغییرات در برند بشه اون رو با صرف کمترین هزینه و زمان با شرایط پیش اومده تطبیق داد و هماهنگ کرد.

دعوت به اقدام

ویژگی یک تبلیغ خوب اینه که قوی و تاثیرگذار دعوت به اقدام کنه. یعنی مخاطب رو ترغیب کنه که همون موقع با تبلیغ‌گذار تماس بگیره؛ به سایت معرفی‌شده یک سری بزنه یا برای خرید محصول یا شرکت در پروژه مورد تبلیغ اقدام کنه. قرار دادن کد QR در بنرهای تبلیغاتی یکی از موثرترین راه‌ها برای فراخوان به اقدامه.

قابل اعتماد بودن

از مهم‌ترین مشخصات یک آگهی تبلیغاتی خوب اینه که مخاطب رو مجاب کنه که برند یا محصولی که تبلیغ می‌کنه قابل اعتماد و باارزشه.

آگهی تبلیغاتی قابل اعتماد

ارائۀ ارزش افزوده

بهتره آگهی تبلیغاتی شما برای مخاطب ارزش افزوده به همراه داشته باشه. برای مثال اطلاعات خوبی رو به مخاطب نشون بده؛ پیشنهادات ویژه‌ای رو به اون ارائه بده یا کدهای تخفیف وسوسه‌کننده‌ای رو در اختیارش بذاره. در نظر گرفتن ارزش افزوده در تبلیغ مخاطب رو ترغیب می‌کنه تا با آگهی و آگهی‌دهنده تعامل برقرار کنه.

قابلیت انتشار در جایگاه‌های مختلف

تبلیغی خوب و ماندگار تلقی میشه که بشه اون رو به‌صورت یکسان در جایگاه‌های مختلف استفاده کرد. بنری رو طراحی کنید که هم در سایت‌های مختلف قابلیت انتشار داشته باشه و هم در پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی گوناگون. حتی اگه قصد تبلیغ در ابعاد وسیع‌تری رو داشته باشید بهتره از همون تبلیغ واحد در بیلبوردهای تبلیغاتی خیابونی و آگهی تلویزیونی هم استفاده کنید.

قابلیت اندازه‌گیری اثربخشی

از مشخصات یک آگهی تبلیغاتی خوب اینه که بشه اثربخشی اون رو در جامعهٰ هدف اندازه‌گیری و ارزیابی کرد. این‌کار به شما کمک می‌کنه تا میزان موفقیت تبلیغ رو بفهمید و اگر نیاز به ایجاد تغییرات داره، به‌راحتی بتونید تغییرات مورد نظر خودتون رو اعمال کنید.

آگهی تبلیغاتی قابل اندازه‌گیری

حرف آخر

کمک گرفتن از تبلیغات خوب و موثر یکی از بهترین جواب‌ها به سوال چگونه مشتری پیدا کنیم هست. با تبلیغات خوب شما خودتون رو به مشتری معرفی می‌کنید؛ نظر اون رو به کسب‌وکار خودتون جلب می‌کنید و در نهایت محصول یا خدمت مورد تبلیغ رو به اون می‌فروشید. بدون تبلیغ خوب، با وجود کار باکیفیت و بی‌نقص هم نمی‌تونید سرعت بالایی در جذب مشتری داشته باشید. پس برای داشتن فروش بالا و زدن تارگت‌هایی که برای خودتون در نظر گرفتید، تبلیغات خوب و اثرگذار رو فراموش نکنید.

کسب‌وکارها در بهترینو ماهانه توسط بیش از ۵ میلیون مشتری دیده می‌شوند