You need to enable JavaScript to run this app.
8 روش جذب مشتری آنلاین

8 روش جذب مشتری آنلاین

در دوره‌ای که حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ هم به فروش اینترنتی رو آوردن، جذب مشتری آنلاین برای کسب‌وکارهای نوپا ضروری به نظر می‌رسه. فعالیت در فضای مجازی نه تنها مشتریان حضوری شما رو کم نمی‌کنه، بلکه از طریق اعتباری که برای فروشگاه شما ایجاد می‌کنه، باعث اعتماد بیشتر مشتری‌ها به فروشگاه شما میشه. در این مطلب می‌خوایم 8 روش جذب مشتری آنلاین رو برای بالا بردن فروش کسب‌وکارتون به شما معرفی کنیم.

اما قبل از هر چیزی، بهتره کسب‌وکار خودتون رو در پلتفرم‌های معتبر معرفی مشاغل مثل گوگل مپ ثبت کنید.

راه‌اندازی وب‌سایت و فروش آنلاین

جذب مشتری آنلاین

وقتی می‌خواستین فروشگاه خودتون رو راه بندازین، چقدر به ویترین، دکور و فضاسازی اون فکر کردید؟ وب‌سایت هم ویترین مجازی برند شماست و بنابراین لازمه براش حسابی وقت بذارید تا موفق به جذب مشتری اینترنتی بشید. یک سایت جذاب که به صورت خلاقانه طراحی شده، تا مدت‌ها در ذهن بازدیدکننده‌ها باقی می‌مونه. در سایت اختصاصی کسب‌وکارتون از خودتون و اهدافتون بگید، راه‌های ارتباطی رو به مخاطب‌هاتون نشون بدید و محصولات خودتون رو به شکلی موثر معرفی کنید. با توجه به آسون و کم‌هزینه بودن راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، حتما این امکان رو هم برای رسیدن به فروش بیشتر در نظر داشته باشید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی

اگه بگیم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای جذب مشتری آنلاین از نون شب هم واجب‌تره، اصلا اغراق نکردیم! تولید محتوای جذاب تصویری و ویدیویی کمک می‌کنه شانس دیده شدن محصولات خودتون رو بسیار بالا ببرید و در حوزۀ کاری‌تون شناخته بشید. اگه بتونید با مخاطب‌های صفحه یا کانال کسب‌وکارتون تعامل برقرار کنید، اون‌ها با اطمینان بیشتری از شما خرید می‌کنن. پس تا می‌تونید برای فالوئرهاتون وقت بذارید و به کامنت‌ها و دایرکت‌ها با حوصله جواب بدید. پس بهتره ضمن حضور در اکثر شبکه‌های اجتماعی محبوب، تمرکز خودتون رو روی اون پلتفرمی قرار بدید که مشتری‌های بالقوۀ بیشتری برای شما داره.

بازاریابی محتوا

جذب مشتری آنلاین با بازاریابی محتوا

تولید و انتشار محتوای کاربردی یکی دیگه از روش های جذب مشتری آنلاین محسوب میشه. چه فروشنده لباس باشید، چه تعمیرکار خودرو، موضوعات زیادی هستن که می‌تونید برای اون‌ها مطالب خوندنی آماده کنید. به‌جز پست‌های وبلاگ می‌تونید به ویدیوهای آموزشی یا حتی پادکست هم فکر کنید. با انتشار مستمر محتواهای ارزشمند در وب‌سایت یا رسانه‌های اجتماعی، کم‌کم به منبعی مطمئن تبدیل می‌شید که به‌راحتی از پس جذب مشتری حضوری هم برمیاد. پس این مسئله رو جدی بگیرید و برای بهتر دیده شدن مطالبتون از قواعد سئو و اصول هشتگ‌گذاری پیروی کنید.

تبلیغات آنلاین

تبلیغات کسب و کار برای جذب مشتری آنلاین

همون‌طور که برای فروشگاه فیزیکی خودتون بنر و تراکت تهیه می‌کنید، باید برای معرفی فروشگاه مجازی هم از روش‌های مختلف تبلیغات کسب و کار استفاده کنید. تبلیغات کلیکی یکی از روش های جذب مشتری اینترنتی به حساب میاد که می‌تونه مشتری‌های بالقوۀ زیادی رو با کسب‌وکار شما آشنا کنه. آماده کردن رپورتاژ و اجارۀ بنر در سایت‌های پربازدید از جمله کارهای موثر دیگه‌ای هست که می‌تونید در این زمینه انجام بدید. با بودجه‌بندی منطقی و مناسب می‌تونید حضوری همیشگی در برابر مخاطب‌های فضای وب و شبکه‌های اجتماعی داشته باشید؛ یا دست‌کم در فصل‌ها و روزهای اوج فروش حوزۀ کاریتون، میدان رو به رقیب‌ها واگذار نکنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

این روزها تقریبا در هر حوزه‌ای، تعدادی اینفلوئنسر شناخته‌شده در رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنن. ارتباط با این افراد تاثیرگذار کمک می‌کنه بخشی از مخاطب‌های اون‌ها رو جذب و تبدیل به مشتریان بالقوۀ خودتون کنید. با سفارش تبلیغ محصولات خودتون به اینفلوئنسرها می‌تونید توقع افزایش فروش کالاهای خودتون رو داشته باشید؛ چراکه نظر، تایید و توصیۀ این افراد برای دنبال‌کننده‌هاشون اهمیت بسیار زیادی داره. ایجاد اطمینان در مورد کیفیت محصولات و خدمات، مهم‌ترین مزیتی هست که اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تونه برای شما به همراه داشته باشه.

ایمیل مارکتینگ

آیا فهرستی از مشتریان پر و پا قرص خودتون دارید؟ اگه نه، بهتره هرچه زودتر این لیست رو تهیه کنید. ارسال منظم خبرنامه‌ها یا پیشنهادهای ویژه و تخفیف‌ها کمک می‌کنه این دسته از مشتری‌ها درگیر کسب‌وکار شما بمونن و حس وفاداری در اون‌ها تقویت بشه. کاری کنید که مشتری‌های وفادار از همراهی با برند شما لذت ببرن و رضایت خودشون رو به اطرافیانشون منتقل کنن. ضمن اینکه با استفاده از ایمیل مارکتینگ می‌تونید جذب کاربرانی رو هم که هنوز به مشتریان شما تبدیل نشدن، هدف قرار بدین.

برگزاری کمپین

برگزاری کمپین روشی تضمین‌شده برای جذب مشتری اینترنتی هست. وقتی کمپینی رو طراحی و اجرا می‌کنید، این امکان رو دارید که محتوای وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی و حتی تبلیغات خودتون رو یکپارچه کنید. این مسئله به‌خصوص در کمپین‌های فصلی به شکلی پررنگ مشاهده میشه. علاوه بر این، کمپین می‌تونه پر از چالش‌ها و مسابقات درگیر کننده باشه و از این طریق، مخاطب‌های شما رو افزایش بده. اگر هم برای همکاری با برندهای دیگه و شبکه‌سازی تصمیم جدی گرفتید، برگزاری کمپین بهترین فرصت برای شروع این همکاری محسوب میشه؛ چون شانس دیده شدن برند و محصولات شما رو به‌شدت بالا می‌بره.

دعوت کاربران به مشارکت

همزمان با پیاده‌سازی روش های جذب مشتری اینترنتی، مخاطب‌های خودتون رو به مشارکت بیشتر در طرح‌ها و برنامه‌هاتون دعوت کنید. این مشارکت می‌تونه از نوشتن نظرهای ساده در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی آغاز بشه و تا شرکت در چالش‌ها و مسابقات پیش بره. مثلا می‌تونید مشتری خودتون رو به ساخت ویدیوی آنباکس از محصولات شما تشویق کنید؛ یا از او بخواین برای بررسی کالاهای شما ویدیوی بررسی آماده کنه. اگه برای انجام چنین کارهایی به کاربر کد تخفیف هدیه بدید یا برای او شانس بیشتری برای بردن جوایز بزرگ کمپین‌ها در نظر بگیرید، او با رغبت بیشتری اقدام به همکاری با برنامه‌های کسب‌وکار شما می‌کنه.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم 8 شیوه جذب مشتری آنلاین رو با هم مرور کنیم. از هر فضا و پلتفرمی می‌شه برای افزایش آگاهی از برند و در نتیجۀ اون برای بالا بردن تعداد مشتری‌ها استفاده کرد. مهم اینه دانش کافی برای حضور در این بسترها رو داشته باشید یا از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. اگه می‌خواید حداکثر استفاده رو از روش های جذب مشتری آنلاین ببرید، بهتره اون‌ها رو با هم ترکیب کنید تا تاثیرگذاری‌شون بیشتر بشه. و در نهایت به این مسئله توجه داشته باشید که جذب مشتری جدید نباید باعث بشه از حفظ رضایت مشتری‌های قبلی خودتون غافل بشید.

کسب‌وکارها در بهترینو ماهانه توسط بیش از ۵ میلیون مشتری دیده می‌شوند