You need to enable JavaScript to run this app.
کاربردهای هوش مصنوعی در تبلیغات و بازاریابی

کاربردهای هوش مصنوعی در تبلیغات و بازاریابی

یکی از حوزه‌هایی که با روی کار اومدن هوش مصنوعی (AI) دچار تحول شد و به شدت تحت تاثیر قرار گرفت، دنیای بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگه. در واقع میشه گفت هوش مصنوعی داره مسیری رو میره که آیندۀ تبلیغات رو دستخوش تغییر کنه و خودش بشه آیندهٔ این صنعت. البته همین الان هم که ما اینجاییم خیلی از شرکت‌های بازاریابی دارن از هوش مصنوعی در تبلیغات کمک می‌گیرن. هوش مصنوعی به کسب‌وکارها کمک می‌کنه تا مشتری‌های خودشون رو بشناسن؛ نیازهای اون‌ها رو تشخیص بدن و با توجه به این نیازسنجی استراتژی فروش آینده رو طراحی کنن و بچینن. هوش مصنوعی با گرفتن اطلاعات خام و کلان داده‌ها و تحلیل اون‌ها، به کسب‌وکارهای مختلف فرصت‎‌های فروش بیشتر و موفقیت روزافزون رو نشون میده.

اگه شما هم دوست دارید با این فناوری جدید که امروزه ترند اول دنیاست آشنا بشید و متوجه تاثیر هوش مصنوعی در بازاریابی و تبلیغات بشید، این مطلب رو از دست ندید.

هوش مصنوعی چیه؟

کاربردهای هوش مصنوعی در تبلیغات و بازاریابی

 

قبل از هرچیزی بهتره اول دقیق ببینیم که این هوش مصنوعی که امروزه همه در مورد اون صحبت می‌کنن چیه. میشه گفت که هوش مصنوعی شاخه‌ای از علوم کامپیوتره که سعی داره سیستم‌ها یا ماشین‌هایی رو طراحی کنه قادر باشن مثل انسان‌ها یا حتی بهتر از اون‌ها فکر کنن و عکس‌العمل نشون بدن. در واقع سیستم‌هایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنن در نهایت باید بتونن وظایفی رو انجام بدن که نیاز به هوش و استدلال انسانی در حد اعلای خودش رو داره. این سیستم‌ها سعی می‌کنن تا رفتارهای انسانی رو تقلید کنن یا حتی اون‌ها رو بهبود ببخشن. میشه گفت تمام تلاش هوش مصنوعی اینه که مثل یک انسان بفهمه، درک کنه، تصمیم گیری کنه و در نهایت فرایند حل مساله رو کامل کنه.

هوش مصنوعی چطور به تبلیغات و بازاریابی کمک می‌کنه؟

حالا وقت اون رسیده که بررسی کنیم چطور به تبلیغات مشاغل و کسب و کار کمک می‌کنه. در مورد کاربرد هوش مصنوعی در تبلیغات میشه موارد مختلفی رو بیان کرد که در ادامه اون‌ها رو با هم مرور می‌کنیم:

۱. تحلیل داده‌ها

مهم‌ترین کاری که هوش مصنوعی در تبلیغات انجام میده تحلیل داده‌ها به ویژه کلان داده‌هاست. هرچند سیستم ذهنی ما انسان‌ها بسیار پیشرفته طراحی شده و در خیلی از موارد هوش مصنوعی به گرد پای اندیشۀ ما هم نمی‌رسه، اما این مساله غیر قابل انکاره که هوش مصنوعی از ما بهتر و سریع‌تر می‌تونه داده‌ها رو تحلیل کنه و از دل اون‌ها راه حل و استراتژی بیرون بکشه. یک هوش مصنوعی در زمان خیلی کوتاهی می‌تونه هزاران تبلیغ رو بررسی کنه؛ تعداد زیادی از مشتری‌ها رو رفتارشناسی کنه و در نهایت بر پایۀ همین تجزیه و تحلیل، به طراحی تبلیغات خلاقانه بپردازه. کاری که ما باید برای اون ساعت‌ها یا حتی روزها وقت صرف کنیم.

۲. تحلیل رفتارهای مشتری

یک هوش مصنوعی می‌تونه با دنبال کردن مسیری که مشتری‌ها طی می‌کنن به راحتی رفتار اون‌ها رو بررسی و تحلیل کنه. این‌که مشتری در سایت یا اپلیکیشن مورد نظر روی چه گزینه‌هایی کلیک می‌کنه و برای هر کدوم چقدر وقت صرف می‌کنه توسط هوش مصنوعی ارزیابی میشه. کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی در بخش رفتارشناسی مشتری‌ها اینه که با شناسایی دقیق خواسته‌ها و ترجیحات مشتری می‌تونه تبلیغات منحصربه‌فرد و شخصی‌سازی شده به اون ارائه بده و جذب مشتری آنلاین رو بالا ببره.

تحلیل رفتار مشتری توسط هوش مصنوعی

۳. پیش‌بینی رفتار مشتری

یکی دیگه از موارد تاثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی دیجیتال اینه که بر اساس رفتارشناسی مشتری می‌تونه رفتار اون رو پیش‌بینی کنه و با ارائۀ راهکار، فروش رو به طرز قابل توجهی افزایش بده. در واقع این پیش‌بینی به طراحی تبلیغات هدفمند توسط خود هوش مصنوعی یا حتی انسان کمک می‌کنه.

۴. بهینه‌سازی تبلیغات

یکی دیگه از موارد استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات اینه که کمک می‌کنه تا اون‌ها در بهترین وضعیت خودشون باشن. هوش مصنوعی بر اساس الگوریتم‌هایی که از اون‌ها پیروی میکنه،عملکرد تبلیغات رو بررسی می‌کنه. در نهایت به کمک نتایج به دست اومده از این بررسی‌ها نواقص تبلیغات رو رفع می‌کنه و اون‌ها رو بهینه‌تر در اختیار کسب‌وکار میذاره. همچنین هوش مصنوعی محتواهای تبلیغات رو هم ارزیابی می‌کنه و نقاط ضعف و قوت اون‌ها رو به تبلیغ‌کننده‌ها نشون میده.

هوش مصنوعی در تبلیغات

۵. پیش‌بینی بازار

عملکرد هوش مصنوعی برپایۀ تحلیله بی‌راه نگفتیم. این ابزار کامپیوتری علاوه بر تحلیل رفتار مشتری و تحلیل تبلیغات، بازار رو هم تحلیل می‌کنه و به کمک این بررسی پیش‌بینی می‌کنه که بازار چه تغییراتی خواهد کرد و رفتار رقبا هم چطور خواهد بود. این تحلیل به صاحبان کسب‌وکار برای تصمیم‌گیری در مورد شیوۀ بازاریابی کمک شایان توجهی می‌کنه.

۶. طراحی تبلیغات

 یکی دیگه از موارد تاثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی دیجیتال، طراحی خودکار تبلیغاته. هوش مصنوعی علاوه‌بر این‌که می‌تونه تبلیغاتی که انسان طراحی کرده تجزیه و تحلیل کنه و با نشون دادن نقاط ضعف و قدرت اون مسیر درست اون رو نشون بده، در صورت درخواست کاربر، خودش هم بر اساس الگوریتم‌هایی که دنبال می‌کنه می‌تونه به تولید محتوا و طراحی تبلیغات هدفمند و بهینه مشغول بشه.

۷. پشتیبانی مشتریان

شما می‌تونید برای پاسخ دادن به سوالات مشتری‌ها، از چت بات‌ها کمک بگیرید. این ابزارها که از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کنن، بدون خستگی و شبانه روزی می‌تونن در خدمت سایت یا کسب‌وکار شما باشن و به سوالات مختلف مشتری‌ها جواب بدن. این کار می‌تونه تجربۀ مشتری‌ها رو بهبود ببخشه و رضایت اون‌ها رو بالا ببره. همچنین کمک گرفتن از یک چت بات برای پاسخگویی به جای اپراتور انسانی، در کاهش هزینه‌ها موثره.

پشتیبانی مشتریان با کمک هوش مصنوعی

۸. کمک به ریتارگتینگ

یکی از مهم‌ترین خدمت‌هایی که هوش مصنوعی می‌تونه در بازاریابی به کسب‌وکار شما ارائه بده، کمک به ریتارگتینگه. ریتارگتینگ که معنای تحت‌الفظی اون میشه هدف‌گیری مجدد، روی کسانی تمرکز می‌کنه که حداقل یک‌بار از کسب‌وکار شما دیدن کردن و به اون علاقه نشون دادن اما تبدیل به مشتری نشدن. هوش مصنوعی با طراحی کمپین‌های ریتارگتینگ تلاش می‌کنه تا با ارائۀ شرایط ویژه این مشتری‌های بالقوه رو به مشتری‌های فعال و خریدار تبدیل کنه و نرخ تبدیل کسب‌وکار شما رو بالا ببره.

۹. ردیابی تبلیغات

‌نقص به کمک هوش مصنوعی انجام داد، ردیابی دقیق تبلیغات کسب‌وکاره. شما برای این‌که بتونید بفهمید که تبلیغاتتون تا چه میزان موفق بوده باید اون‌ها رو ردیابی و البته ارزیابی کنید. هوش مصنوعی به کمک ابزارهای خودش تبلیغات شما رو در سراسر وب رصد می‌کنه و با تحلیل میزان بازدید و واکنش مشتری‌ها بهتون اعلام می‌کنه که بازاریابی شما تا چه میزان موفق بوده. این‌کار به شما در رفع نواقص و برنامه‌ریزی دقیق‌تر در مورد تبلیغات کمک می‌کنه.

کاربرد هوش مصنوعی در تبلیغات

در آخر

به‌طورکلی همگام شدن با هوش مصنوعی در تبلیغات، به شما و کسب‌وکارتون کمک می‌کنه تا با تبلیغات بهینه و کم‌خرج رشد کنید و روزهای پر از فروش و مشتری رو خیلی سریع تجربه کنید. پس با ابزارهای هوش مصنوعی دوست باشید و استفاده از اون‌ها رو یاد بگیرید و دانش‌تون رو با توجه تغییرات روز دنیا آپدیت کنید.

کسب‌وکارها در بهترینو ماهانه توسط بیش از ۵ میلیون مشتری دیده می‌شوند